Nagu te arvate võite, siis ma eriti rahul polnud sellega, et Prantsusmaa jalka MM-is 4:2 Horvaatiale pähe tegi. Kaks väravat saadi suht joppamise peale, aga selline see jalgpall juba kord on. Vaatasime sõbrannaga seda Põlvas ja Hendrik jõudis Ventspilsist teiseks poolajaks tagasi, kus ta siis kuulis, kuidas kaks naist kisavad, kui jalkas nii ei lähe, nagu meie tahame 😀 Me kisasime siis ka, kui veel läks nii, nagu meie tahtsime – ehk kui Horvaatia alguses 1:1 Prantsusmaaga seisu viigistas. Pärast seda läks Horvaatiale olukord aina kehvemaks ja saatus oli juba suht otsustatud. No mis seal ikka – kahe aasta pärast EM, nelja aasta pärast uus MM. Ma liigade omavahelisi mänge vaadata ei viitsi, ainult EM-i ja MM-i.

Kuna meil on Hendrikuga mõlemal puhkus, siis tegime väikse väljasõidu ka! Esmaspäeval sõitsime Peipsi järve äärde ja ööbisime Rannapungerja külalistemajas. Käisime Peipsi järve ääres nii päeval kui õhtul ning see idüll oli ülimalt rahustav! Seal samas on ka Rannapungerja tuletorn, mis peaks olema ainuke Ida-Virumaa tuletorn, mis veel töötab. Ehk siis esmaspäev oligi selline looduse nautimine ja Peipsi järve kohina endasse ahmimine. Ma olen kusjuures viimasel ajal taibanud, et Ida-Virumaa on üks väga põnev maakond – ma olen sinna nüüd ka palju tihedamini juhtunud. Peipsi järve äärses piirkonnas on nagunii oma võlu, aga ka üldiselt on Ida-Virumaa väga ilus. Kunagi ma üldse ei arvanud seda, sest ma polnud sinna väga juhtunud. Panengi mõned pildid siia nüüd Rannapungerjast ja Peipsi järvest.

Imeline Peipsi järv!

Vol 2

Taustal ongi Rannapungerja tuletorn 🙂

Jee, puhkuse esimene päev ja nii hea on patareisid laadida 🙂

Oli täiega nädalavahetuse tunne, mitte esmaspäeva tunne 🙂

Järgmisel päeval otsustasime, et koju veel ei taha minna, et põrutame hoopis Narva! Me küll käisime nüüd ka Ida-Virumaa reisil korraks Narvas, aga kuna ajakava oli tihe, siis jõudsime seal ainult söömas käia. Mina olen korraks varem samuti Narvas käinud, aga siis ka põgusalt, Hendrik pole üldse. Seega oli plaan paigas – ööbisime Best Apartment Narva külalistemajas, mis asus ühe hiina restorani ülemistel korrustel. Õnneks Hendrik tsut-tsut vene keelt räägib, sest teenindaja ei osanud sõnagi eesti keelt, aga sellega peab Narvas arvestama. Mina pole kunagi vene keelt koolis õppinud, seega ei räägi ma seda sõnagi, Hendrik koolis on õppinud, aga see ongi nende teiste võõrkeeltega, et ega neid ikka eriti hästi ei oska. Ma olen saksa keelt ju näiteks õppinud, aga absoluutselt ei oska.

Narva linnuse nägemine oli Hendriku jaoks esmakordne, talle nii väga meeldis! Mulle ka, just see vaade Venemaale ning Ivangorodi piirilinnale on nii võimas, mis teisel pool Narva jõge paistab! Jalutasime Narvas päris palju ringi, seda polnud ka mina varem teinud, olin ainult linnust näinud. Ja mulle täiega meeldis Narva. No vot see ongi see inimeste ja ka minu lollus, et olin enne ainult Narva linnust näinud, mis mulle küll meeldis, siis natuke eeslinna ja arvasin, et ah, pole midagi erilist see ülejäänud Narva. Õnneks olen ma mõistnud, et esmamulje on tihtipeale petlik ja olen tänulik, et nüüd Narvaga rohkem tutvust teha sain, sest läheks kindlasti uuesti 🙂

Kui Narva kohale jõudsime, siis kohe sõime ka Chinahouses, mis asuski selle ööbimiskoha esimesel korrusel, kus me peatusime.

Teisel pool Narva jõge paistab juba Venemaa piirilinn Ivangorod, mida meil nimetatakse ka Jaanilinnaks. Ühest aastatagusest Delfi artiklist lugesin, et Narva pidi Ivangorodiga võrreldes kõvasti puhtam ja korralikum linn olema. Kuigi kahte linna lahutab vaid paarsada meetrit Narva jõge, on need kaks linna nagu siga ja kägu. Mina ei oska kaasa rääkida, sest ma pole kunagi Venemaal käinud, aga arvata võib küll, et selline märgatav erinevus võib täiesti võimalik olla.

Päris tuuline õhk oli eile Narvas 😀

😀

Naljakas, et Venemaa on nii lähedal, aga samas siiski päris niisama minna ei saa, sest pead viisa taotlema. Ja kuigi enamasti viisa peaks ju saama, siis Hendriku rahvatantsutrupile seda ei antud, kui nad tahtsid Pihkvasse esinema minna. Üksikutele taotlejatele ehk antakse seda viisat siiski rohkem.

Narva jõgi ja kaugelt paistev Ivangorod.

Narva Raekoja plats, mis oli õhtusel ajal üpriski tühi.

Kui Tartus on väga populaarne kohtumispaik Raekoja plats, siis Narvas ei saa vist sama öelda 😀

Eile õhtul Hendrik oma Vana Tallinnat nautimas 🙂

Vot selline see meie reisike oligi! Täna tulime Põlvasse tagasi, käisime päeval veel Peipsi järve ääres – sel korral Kauksis, sõime ka veel teel siia. Kuna meil veel puhkust jagub, siis eks näis, mis meil veel plaanis on, vaatame seda jooksvalt 🙂

Aga jah – mulle meeldisid mõlemad reisimise päevad, aga eriti meeldis mulle Narvas käik. Kui mööda Narva vanalinna ja kesklinna tänavaid jalutada, siis selles on mingi omamoodi võlu sees, mida ma varem polnud avastanud, sest ma polnud seda kunagi enne teinud, olin ainult linnust näinud. Ja nüüd olles rohkem Ida-Virumaad tundma õppinud, võin öelda, et minu meelest on see üks kaunimaid Eesti maakondasid. No Peispi järve-äärne piirkond nagunii (Alajõe, Kauksi, Rannapungerja, Kasepää, Mustvee jne, millest küll Kasepää ja Mustvee asuvad Jõgevamaal, aga tõin need ikkagi siinkohal ära, sest need on megailusad Peipsi-äärsed kohad!), aga ka Ida-Virumaa linnad/alevid/alevikud on ilusad. Ka Sillamäel on oma võlu, mida ma ehk aasta tagasi ei osanud märgata, aga nüüd uuesti 1,5 nädalat tagasi sinna sattudes sain ma sellest aru. Toila, Narva-Jõesuu, Jõhvi on superilusad! Ja Narva muidugi ka 🙂 Viivikonna ehk kummitusküla Ida-Virumaal ei ole kindlasti klassikaliselt ilus koht, aga see on midagi teistsugust, maagilist, mida mujal Eesti maakondades ei kohta. Kohtla-Järvelt olen ma ainult korraks läbi sõitnud, aga tahaks millalgi sinna ka rohkemaks ajaks minna. Mul on hea meel, et elu on mind rohkem Ida-Virumaaga tutvuma pannud, sest tunnistan häbiga, et olin kunagi arvamusel, et see on mõttetu paik, mida ma eriti külastada ei viitsiks. Ma olin ikka nii loll! Õnneks olen ma sellest ise ka aru saanud ja oma vigadest õppinud 🙂 Seega siit loo moraal – ära ole pealiskaudsete arvamuste küüsis ning mine tutvu enne ise mingi konkreetse kohaga, mitte ära tee järeldusi selle põhjal, mida sa kellegi käest kuulnud vms oled. Kas teil on ka mingi kohaga olnud mõni lollakas eelarvamus, aga kui olete seal ise ära käinud, siis olete mõistnud, et see eelarvamus oli täiesti mõttetu, sest tegelikult see koht on palju ilusam, kui te arvasite?

Muidu on elu nagu lill, aga see palavus veits on liiga hull. Umbes 6-7 kraadi vähem sooja oleks palju parem. Aga saab kuidagi ikka hakkama 🙂 Ja veel on puhkuse esimene nädal, jee! 🙂

9 thoughts on “Peipsi järve ääres Rannapungeral ja Narvas käik :) Ida-Virumaa, ma olen sind minevikus alahinnanud, sest sa oled tegelikult imeilus ja maagiline! (ehk siis lugu sellest, kuidas ma minevikus Ida-Virumaast suurt ei arvanud, aga nüüd leian, et see on üks ilusamaid Eesti maakondasid!)

1. Kuna mul ikka palju vaba aega, siis kommenteerin siin veidi.

Kui sa juba narva lähed nädalavahetusel, siis see aasta korraldatakse kreenholmi saarele ka giidiga kolamist, see oleks koht kuhu narvas tasub minna. Aeg tuleb vist ette broneerida. Internetist leiad kindlasti infot.

• Kas seda juba varem ei korraldatud? Ma olen kuulnud sellest. Aga nüüd Narva vist niipea ei juhtu, muidu oleks ideel jumet küll.

• Pole ammu käinud enam 🙂 Suvine aeg, hetkel ei lähe ka. Kulmud on küll mugavad ja ilusad, aga vahel saab ilma ka hakkama 🙂 Selles mõttes oleks lihtne, et käid ära ja asi korras, sest suvel ma hoidun ülejäänud meigist nagunii. Ei mäletagi, millal end viimati natukenegi meikisin, mingi kaks kuud tagasi ehk 😀

• Sinu jaoks oleks ideaalne lahendus vist püsimeik? Mina tegin aasta tagasi ja väga rahul- higista, uju, käi saunas mida iganes- ja kulmud ikka alles 😀

• Mis see püsimeik veel endast kujutab? Kui ma kulmudes ja ripsmetes käisin, siis umbes kuu pidas vastu. Ripsmed ehk natuke vähem, aga kulmud kuu kindlasti kui mitte rohkem. Kas püsimeik on veel mingi eraldi asi, kus tehakse rohkem asju? 😀 Ma suht arvasingi, et see on. Mul oli siis kulmude ja ripsmete keemiline värvimine ja korrigeerimine.

• Püsimeik on pmst tätoveerimine, tätoveerimisnõelaga joonistatkse kulmukarvad sulle, modelleeritakse ka sulle sobiv kulmude kuju loomulikult 🙂 Värvitooni saad ise valida, aga loomulikult soovitab ka kulmutehnik ise sulle, tal ju vastavad kogemused ja oskused. Tätoveering tehakse naha pealmistesse kihtidesse nii et püsib kuskil aasta-kaks, siis kas lihtsalt saad lahti sellest või kui meeldis väga, siis lased värskendada. Karvtehnikat soovitaksin, siis jääb väga loomulik, ei tule need nö viltpliiatsikulmud 😀 Iga kulmukarv joonistatakse eraldi välja, väga loomulik ja ilus! Mulle meeldibki asja juures see, et see pole eluaegne, nagu tavaline tätoveering, vaid kulub maha lõpuks ja saad alati jooksvalt otsustada kas tahad uuesti teha või lasedki päris ära kaduda 🙂 Kui otsustad teha, uuri kindlasti enne maad et leiaksid ikka hea tegija, mina soovitama ei hakka, et ei kahtlustataks reklaamis 😀 NB! Hea idee kui mees küsib mida sulle küll jõuludeks või sünnipäevaks kinkida.. 😀 (Y)

• Tundub huvitav jaa 🙂 Hind on vist samuti üpris kulukas, aga kui paar aastat vastu peab, siis loogiline ka, et see veits kallim on.

2. Googeldasin ja sain teada, et täitsa püsimeik on ikka hoopis teine teema. Ma midagi olin kuulnud, aga jah – sain ka targemaks 😀 Kui ikka aasta sul juba kulmud vastu pidanud, siis ju eriti hea 🙂