Ämmaemanda visiit

Täna oli mul siis ämmaemanda visiit! Ja oma ämmaemanda kohta ei ole mul tõesti ühtegi halba sõna öelda. Ta nimelt mainis, et tegin väga õigesti, et reedel valvekabinetis käisin, sest mul minevikus olid väga suured probleemid kõrge vererõhuga ja mulle peaaegu taheti rohud peale panna. Kõigepealt aga pandi vererõhumõõdik 24-ks tunniks peale ja siis enam keskmine vererõhk nii hullumeelselt kõrge ei olnud. See siis mõõtis iga poole tunni tagant. Seega rohtusid peale ei pandud. Küll aga võivad minu puhul tursunud jalad viidata ohule preeklampsiale, mida mul siiski õnneks pole. Seega ämmaemand kiitis mind selle eest, et valvearsti juures käisin. Ma küll ise unustasin oma kõrge vererõhu reedel mainimata, aga nad nägid seda seal ise. Ütlesin ka ämmaemandale, et seal valvekabinetis oldi suht kurjad, millepeale ta mainis, et kahju, et ma sellise kogemuse sain. Sel korral oli vererõhk 140/85, mis on kõrgem normaalsest, aga kuna mul on alati sellega probleeme olnud, siis loeti seda veel enam-vähem okeiks. Üle 160 nad ei luba, siis pannakse rohud peale. Mul kunagi on 190/110 olnud ühekordsel perearsti mõõtmisel, mille suhtes nad tahtsidki näha, kuidas terve päeva jooksul see vererõhk on. Siis tuligi 24 tunni keskmine kokkuvõttes 140/90 midagi – seega nad ei pannud rohtusid peale. See oli siis aastal 2013. Aga see on meie perekonna needus, sest meil on enamus sellega kimpus olnud. Pole ka mina mingi erand.

Hemoglobiin oli veidike langenud, aga veel normi piires. Pean rohkem maasikaid ja liha sööma, lisaks hetkel rauda veel ei pea võtma.

Ämmaemand mainis ka, et kui laps peaks augustis üle 4500 grammi kaaluma, siis nad pigem teevad keisri. Ja üle nad ka mul ei taha absoluutselt lasta kanda, seega kutsuvad esile (ja kui laps selleks ajaks on üle 4500 grammi, siis teevad plaanilise keisri). Hetkel seda veel ei tea, aga ämmemand ütles, et võib suur laps sündida. Aga no seda näeme siis. Hetkel on beebi peaseisus nagu peab ja tema südamelööke sai ka kuulata! Just siis ta liigutas end täiega. Need olid ka regulaarsed 148-150 lööki minutis nagu nii pisikestel beebidel peavadki olema.

Lisaks näitasin ämmaemandale ühte oma rinda, mille allosas on mingi punane punn. Ma oma günekoloogile näitasin seda juba jaanuaris, aga ta ütles siis, et läheb ära varsti. Pole läinud. Tükk see õnneks siiski pole, ämmaemand soovitas nahaarstile minna. Ma ju hiljuti käisin, aga siis näitasin ainult oma sünnimärke, sest ei teadnud, et see ka nende ampluaa on. Või siis ka tol hetkel unustasin. Lollakas noh. See tegelikult tekkis enne rasedust kõvasti ja ära ei lähe. Et tahaks, et ikka üle vaadatakse see asi.

Mis siis veel? Ametlik dekreet algab mul 08.juunil, aga ma jään koju juba mai lõpust, sest võtan puhkuse ka enne välja. Nüüd on meil tööl üks naine lisaks, kes osad minu ülesanded juunist üle võtab – ehk siis ma pole enam ainuke naine selles ettevõttes, kus ma töötan. Mis on vahelduseks päris hea, saab kellegagi naiste-ja rasedusjuttu ka rääkida, sest tal on laps olemas. Sellised asjad siis 🙂

Et palju pole enam dekreedini jäänud 🙂 Sellega seoses – mul on enne seda tööl veel üks väga ametlik üritus tulekul, kuhu tahaks eriti ilusat kleiti muretseda. Ja noh – suure tõenäousega lähen ka blogiauhindadele sel aastal. Seega nagu Aamen kirikus – muidu ei toimu midagi, aga kui mul on kõht nagu maakera, siis just toimub. Ehk siis – kus Tartus või Põlvas või ka Võrus ilusaid rasedatele mõeldud kleite müüakse? Just selliseid veits pidulikumaid. Eks ma ise googeldan ka, aga äkki keegi teab soovitada. Ma pigem eelistaksin tavapoode, mitte interneti omasid, sest ma tahaksin kohale minna ja proovida. Mulle ei meeldi internetist endale tavariideidki tellida, pidulikest kleitidest rääkimata, sest ma tahan ise proovida ja mitte pärast avastada, et suurus on mööda vms. Et nõuanded oleksid oodatud! 🙂

Tulles nüüd teise teema juurde, siis uus valitsus pole jõudnud veel ametisse astudagi, kui juba tahetakse EKRE minister oma kohalt eemaldada. No ei eemaldatud, aga minu meelest tegi president küll õigesti, et selleks ajaks saalist välja astus, kui too vägivallatseja Marti Kuusik ametisse pandi. Jah, kindlalt ei saa öelda, et mees on eksabikaasa ja ka teistega üpris vägivaldne olnud, aga kas jutud ikka päris niisama tekivad? Eriti nii mitmetahulised… See et naine nüüd eksabikaasat taevani kiidab, ongi väga tüüpiline käitumine lähisuhtevägivalla ohvrile, kes kardab enda ohutuse pärast. Ohjah – suurim pereväärtuste toetaja peaks ju EKRE olema, aga just nende hulgas on roolijoodikuid, vägivaldseid inimesi jne kõige rohkem. Mina sellele valitsusele nelja aastat vastupidamist ei ennusta. EKRE on nagunii idootlik erakond, selles pole kunagi kahtlust olnud, aga totaalselt tegi enda margi täis Keskerakond ja Jüri Ratas, kes enne valimisi nii kindlalt väitis, et EKRE-ga nad koostööd ei tee. Ja siis sai nagu panniga pähe ja mälukaotuse ka veel lisaks… Aga noh – eks ta tahtis iga hinna eest oma perse soojale kohale jätta ja peaministrina jätkata. Mina arvan, et selle nelja aasta jooksul (loodetavasti põruvad siiski kiiremini) alles hakkab “nalja” saama. Just nimelt jutumärkides nalja, sest see, mis meil praegu Eestis toimub, on täpselt sama palju naljakas kui Mattias Naani naljad. Ehk siis ei aja üldse naerma, vaid pigem nutma…