Oscari uuring /13+2

Täna oli siis lõpuks see Oscari uuring! Jah, see ongi nüüd Oscar, mida tehakase, ma uurisin kõik järele – alates 2016.aastast on Oscar uuring kõigis suuremates haiglates riiklikus kontrollis olemas. Kõik oli korras! Nagu kivi langes südamelt, sest ma tegelikult tulin enne seda ju kapist välja, enamus vist ei tule.

Sellega seoses oli ka üks omapärane asi. Nimelt näitas ultraheli, et rasedus on 13+2 ja päevadega tuli erinevus ainult kolm päeva (ehk siis tähtaeg UH järgi on 20.august, päevade järgi 17.august – ametlikult jäi kehtima viimane, sest see oli juba varem määratud ja vahe on nii väike). Kui ma seda pärast oma ämmaemandale mainisin, et jaanuaris te ütlesite, et päevade ja UH vahe on suurem, ligi paar nädalat, siis ta mainis, et nad tupe ultraheliga ei saagi nii täpselt määrata, et nüüd see kõhu pealt tehtud ultraheli ja lisaks Oscar uuring on kõige täpsemad. Ja laps vastab täpselt 13.nädalale ja 2 päevale. Vot siis lopsu! Ma küll ei taipa, et kuidas see nende vaatamine nii erinev sai enne olla siis. Ehk siis jah – päevade ja UH on tegelikult ainult kolm päeva.

Hendrik oli mul ka kaasas ja nii äge oli tema emotsioone samuti näha, kui meile suurel ekraanil beebit näidati. Ja siin ka teistele Tartus arvel olevatele naistele infoks, et kui te tahate oma beebist CD koos videoga, siis mainige see juba enne uuringut ära – pärast enam ei saa. Mul läks meelest ära ja ma ei saanudki. Niisama pilti kahjuks ei saagi paberil 😦 Et järgmine kontroll on mul 1.aprill ja siis pean juba enne ülevaatust mainima, et ma tahan seda CD saada, sest pärast ei saa enam. See maksab 20 eurot ka. Järgmisel korral peaks juba lapse soo ka ära nägema 🙂 Ja nüüd kuulsime beebi südamelööke ja nägime ta käsi, jalgu, pead jne! See oli nii emotsionaalne hetk, pisar tuli peaaegu silma! 🙂 Seda uuringut tegi hoopis keegi kolmas inimene, keda ma varem polnud näinud, ämmemandaga vestlus oli kohe pärast Oscarit.

Mu ämmemand ja arst on erinevad inimesed, ämmemandaga oli meil 45-minutiline vestlus pärast Oscarit. Sain kõikide oma analüüside vastused ja kõik oli ideaalselt korras – nii hea oli olla! Hendriku kui lapse isa andmed pandi kirja ja ma vahepeal küsisin nii palju küsimusi, et ämmemand ütles, et ma küsiksin pärast, sest muidu tal jäävad kõik andmed sisestamata 😀

Aga mul on nii hea meel, et kõik hästi on ja nüüd tundub beebi aina reaalsem! Eriti kui nüüd teda niimoodi 3D-s nähtud on! Nii õnnelik olen ikka! 🙂 Hendrik on ka nii õnnelik – see ongi maailma parim asi! Minu beebi, augustis juba kohtud oma ema ja isaga. Ja aprillis saame ehk teada, kumb sa oled – kas poiss või tüdruk 🙂

Ahjaa, panin aja ka rasedatega tegelevale südameterapeudile vms, sest kurtsin ämmaemandale, et mul vahel ikka rinnus pitsitab ja ta soovitas mul seda teha. Mulle kusjuures kunagi öeldi kardioloogi juures 23-aastaselt, et kui ma rasedaks jään tulevikus, siis võib nii minna, et muidu kõik korras, aga raseduse ajal just võivad südames valud olla vahel. Ja selle aja sain südamearsti juurde nädala pärast! 🙂

Ma olen nii õnnelik! Nagu kivi oleks südamelt langenud! 🙂

18 kommentaari “Oscari uuring /13+2

  1. Ma ei tea, kas Oscari uuringu pilte saab, aga tava UHD pildid ikka peaks arst või ämmaemand rasedakaardi vahele andma. Ja järelikult tava UHD pole nii võimas kui need muud.
    Ja palju-palju õnne ka minu poolt, mul hea meel teie üle!
    *Endiselt ei saa normaalselt kommenteerida, sest mu tavaemaili tahab kangesti ära tuvastada, et mul on juatkui wordpressi kasutaja, aga tegelt pole ja muul moel ei lase mind tuvastada

    • Tartus ei saa tavapilti ka. Et saabki selle CD ainult – seega rasedakaarti vahel pole UH pilti. Teistes haiglates saab küll, aga Tartus ei saa. See on jah nõme. Isegi Põlvas korraks käies sain pildi kaasa, ainult see pilt mul ongi. Ja lisaks need moblaga tehtud pildid, mis esimesest UH sai tehtud.

      Ma ei tea jah, mis selle kommenteerimisega on, mitmed on juba öelnud, et mingi jama sellega, et nad ei saa kommenteerida 😦

  2. See vist jah kliinikus kinni, kuidas saab pilte. Mina Tln ITK arvel ja mul iga uh antud pilt, nii tuvastamisel, teises kontrollis, Oscaris, LA kui isegi ämmaemand andis vahepeal oma kabinetis tehtud masinaga pildi. Praeguseks raseduskaardi vahel 6 pilti juba. Lisaks 1 Šoisi juures tehtud.
    Mina pole rasedusega kordagi käinud arsti vastuvõtul, ainult ämmaka. Jah, ultrahelid on teinud arst ja kohe andnud ka analüüside tulemused ja need lahti seletanud aga igakuised visiidid vaid ämmaka juures. Tema enam pikemalt ei seletanud vaid vaatas, et kõik korras andmete järgi.
    Mis puutub tähtaja vahesse siis võetakse valdavalt arvesse eelkõige Oscaris määratud suurus.
    Üleüldae arvestatakse raseduse alguseks alati viimase tsükli keskpaika ( ehk siis päevade algus +14p) sest enamasti siis toimub ov. Kuna osadel see hiljem, osadel varem siis võetaksegi ühtse süsteemiga.

    Mina sain juba Oscar uuringus lapse soo teada. See oleneb arstistjah, kas vaatab/ütleb/oskab.

    • Jama jah, et Tartus pilti ei saa. Olen kade nende peale, kes igal visiidil saavad 😀 Ilmselt kuskil erakliinikus saaks või peaksin uuesti Põlvasse minema. Eks näis – ma mõtlen veel 🙂

      Ma olen samuti kuulnud, et Oscaris võib juba soo teada saada, aga kas riiklikus ka või Šoisi juures? Tema ütleb tõesti eriti varakult ära.

      • Sois ütleb jaa vara ja ITK’s on näiteks Ridnõi, kes ka ütleb Oscari ajal suure tõenäosusega ütleb, ilmselt mõni veel. Aga minu ja mu tuttavate kogemuse põhjal pigem arstid siiski ei ütle nii vara kuna eksimise võimalus on kõvasti suurem kui 20ndl looteanatoomia ajal.
        Ja muidugi super, et kõik hästi on. Omast kogemusest tean kui suur asi see on ja enne ikka on pinge peal.

  3. Mulle öeldi juba 9 aastat tagasi riiklikus kuklavoldi uuringus sugu ära 🙂
    Tegelikult läheb rasedus väga kiirelt. Varsti on ta juba käes, läheb kooli ja muudkui kasvab ja kasvab!

    • Päris hea, kui nii vara ära öeldi. Mulle öeldi, et järgmisel korral ehk 1.aprillil saan teada (siis mul järgmine visiit). Loodan, et aprillinalja siis ei tehta 😀

  4. Mina lasin Oscar uuringu pildid panna plaadile….olin pettunud. Esiteks esimesel õhtul ei avanud ükski programm pilte, tuli välja, et olid vales formaadis pildid peale pannud ja pidin uuesti Tartusse sõitma, et õige DVD saada. Kujutasin ette, et üliägefad pildid on…tegelikult on 2 samasugust 3d pilti ja 3 mustvalget, millest üks on ainult käest….suurt midagi aru ei ole piltidelt saada.

    • Näh – nõme 😦 Ja see maksab 20 eurot, teistes riiklikes haiglates saab ühe pildi tasuta igal korral, kui UH tehakse (nagu üks kommenteeris eespool). Ma sain isegi Põlvas tasuta pildi kaasa, kui sealses EMO-s oma kõhuvalu kurtmas käisin, ma isegi ei küsinud seda, aga arst ütles, et siis on vähemalt mingi kasu siin käimisest 😀 Ja see ongi ainuke pilt, mis mul on, esimesest Tartu UH-ist on mu enda moblaga tehtud pilt, aga füüsilist pilti Tartust pole.

      Võiks ju eeldada, et Eesti suuruselt teises linnas on ikka sama teenindus nagu Tallinnas, aga UH piltide puhul küll mitte kahjuks.

  5. Mõnusat kulgemist: Ja niisama lisamärkuseks, et 20. augustil sünnivad väga mõnusalt asjalikud põnnid 🙂

  6. Palju palju õnne! Beebi on maailma parim kingitus, ausalt. Märkasin et lõvi beebi tuleb, oh jah 😁kaljukits ja lõvi on paras kombo haha. Mul endal kaalud ja pole väga kaaludest sõpru

    • Hendrk on ka lõvi ja meie saame täiega hästi läbi 😀 Kui ma üle ei kanna, siis on jah lõvi, aga kui peaksin pärast 22.augustit sünnitama, siis on juba neitsi. Neitsidel on see pedantsus täiega levinud iseloomujoon 😀 Eks siis näha ole muidugi! Hendrik ise loodab, et ehk juba 7.augustil sünnib – siis nagu sünnipäevakingitus talle, sest tal on 7.augustil sünnipäev 😀

      • Ahaa, no siis ikka leidub erandeid ka 😀 ma ise ei saa väga pikalt lõvidega ühes ruumis olla, aga tore kuulda et saab ka teistmoodi 😀

    • Aitäh! Rasedus ise pole raske olnud, aga väsimus on meeletu. Ja kaalutõus on ka palju suurem olnud, kui ma arvasin – neljapäeval kaalusin end arsti juures. Ma kirjutan kohe sellest eraldi postituse ka.

      • Oojaa, see väsimus…see ei lõppe ennem kui laps juba suurem on 😀 mul see väsimus mis algas rasedana, siiamaani kestab. Tavaliselt pealelõunaks on mul juba luugid poolkinni ja ei jõua õhtut ära oodata et saaks juba beebiga tuttu sättida…aga ootan põnevusega uusi postitusi, ikka huvitav lugeda kuidas teistel on 😀

Lisa kommentaar