Milline on Kaljukitsede iseloom?

Üks teemadest, mida blogiväljakutse endast sisaldab, on oma tähtkujust kirjutamine. Kes veel ei peaks teadma, siis mina olen tähtkujult Kaljukits. Ma siiani kusjuures arvasin, et Kaljukits lause keskel kirjutatakse väikse tähega, aga nüüd sain alles teada, et tähtkujude puhul on suur täht alati kohustuslik. Või mitte? EKI keelenõuandla väidab, et alati peaks suur algustäht olema. Äkki see reegel on millalgi vabaks lastud, keegi targem ehk teab öelda? Nagu näiteks sõna kas või lasti vabaks – ehk siis nüüd võib kirjutada seda sõna nii lahku kui ka kokku. Mina olen harjunud seda lahku kirjutama, sest gümnaasiumis õpetati meile niimoodi, et ainult lahku on õige variant. Siis veel tohtiski ainult lahku kirjutada, kuigi väga paljud on kas või alati kokku kirjutanud (ka sellel ajal, mil see veel ametlikult lubatud ei olnud). Ka peale ja pärast on ka äkki vabaks lastud? Mina tean, et peale kell viit (mõni kirjutab lausa peale kella viite, mis on veel hullem, sest tohib kasutada ainult viit, kuut) on alati olnud vale variant, sest õige on kirjutada pärast kella viit. Et kui tahad ajamäärust kasutada, siis on alati õige pärast mingit kellaaega, aga vbl see reegel on ka nüüd vabaks lastud, kuna eesti keel muutub nii kiiresti, et ei jõua järge pidada enam.

Kuigi eks see loogiline ole, et tähtkujud kirjutatakse lause keskel suure tähega, ma olen lihtsalt ise loll olnud (peab ju endale mingi vabanduse leidma :D).

Kuna ma olen tööalaselt palju ennustamisega kokku puutunud, siis midagi on kõrvu ka ikka jäänud. Seega ma oskan peast öelda, milline üks tüüpiline Kaljukits olema peaks. Mina isiklikult eriti ei usu horoskoopi, aga vahel niisama huvi pärast ikka loen. Järgneva Kaljukitse iseloomustuse olen ise kirjutanud, sest umbes midagi sellist on mulle meelde jäänud.

Kaljukitsed on hästi ambitsioonikad ja sihikindlad inimesed. Nad ei ole erilised emotsioonide näitajad, sest nende jaoks on muud väärtused hoopis olulisemad. Neile meeldib saada, mida nad tahavad – ja mõnikord võivad nad selle saavutamiseks kõik mängu panna. Nad on ülimalt tahtejõulised ning allaandmine on üks sõna, mida nende sõnavaras ei eksisteeri. Kaljukitses on olemas juhiomadus, mida nad väga tihti enda kasuks ära kasutavad. Kaljukitse sõbraks on alguses raske saada, aga kui sa juba kord oled saanud, siis oled sa tema usalduse 100-protsendiliselt ära teeninud. 

Ka väga paljud poliitikud on just nimelt sellest tähtkujust (ka meie viimased kaks presidenti on just nimelt Kaljukitse tähtkujus sündinud). Kaljukitsed saavad kriitikaga väga hästi hakkama ning neid on raske murda. 

Üldiselt on Kaljukitsed pigem introverdid – niisama mõttetutel teemadel pläkutamine on nende jaoks igav. Nad tahavad oma elus väga palju saavutada ja on nõus selle nimel aastaid pingutama, sest nende jaoks on edukus kõige olulisem sõna maailmas. Nende jaoks on oluline olla majanduslikult sõltumatu ja nad on üpris materiaalsed inimesed. Tihtipeale arvatakse, et raha ongi nende jaoks õnn, aga nemad seda enda jaoks päris niimoodi ei defineeri, sest nad arvavad, et oma tagala tuleks alati kindlustada. 

Kaljukitsed ei usalda eriti inimesi ning neid võib harva kohata niisama teistele hinge puistamas, sest nad armastavad pigem oma probleemidele lahendusi otsida. Nad on suhtes äärmiselt võimukad inimesed ja nende hinge on raske pugeda, aga kui lõpuks see peaks õnnestuma, siis teevad nad oma partneri üliõnnelikuks, sest nad annavad endast 100 protsenti. Seda viimast aga ainult juhul, kui nad tunnevad, et partner on neile võrdne vastane. 

Naissoost Kaljukitsesid on õnnistatud ülimalt hea stiilitajuga ning nad teavad alati, kuidas laitmatult riides käia. Neile ei meeldi lohakus ega sassis juuksed, sest nende jaoks on tähtis see, et nad näeksid alati laitmatult head välja. Nad ei lähe kunagi kuhugi niimoodi, et poleks oma riietust viimse detailini läbi mõelnud – kõik peab omavahel kokku sobima!

Kuidas tundus? 😀 Mis tähtkujust te ise olete ja kas loete horoskoopi? Nii et jah – mina olen igal juhul sellest tüüpilisest Kaljukitsest väga kaugel! Ehk siis see tähtkuju üldine iseloomustus ei vasta kohe kindlasti sellele, kes mina olen. Kahjuks. Päris hea oleks selliste omadustega olla ju 😀 No eks mõni asi läheb ikka täppi, aga üldiselt pigem mitte. No see viimane lõik on minust küll väga kaugel 😀

12 kommentaari “Milline on Kaljukitsede iseloom?

  1. kui sa kirjutad kaljukits lause sees väikese tähega, siis ei saa ju keegi aru, et sa tähtkuju mõtled – arvatakse, et mõtled kaljukitse kui looma, nagu näiteks põtra, hunti, karu või kärnkonna.

    • Jaa, õige tõesti. Nüüd olen valgustatud 😀 Ma vist isegi ehk sügaval sisimas teadsin, et tähtkujud käivad lause keskel ka suure tähega, aga olin ise neid alati väiksega kirjutanud. Nagu ma veel paar aastat tagasi arvasin, et kui sulge lauses kasutada, siis tuleks sulgudes olev esimene sõna kirjutada suure tähega 😀 Ma oleks edasi samamoodi kirjutanud, aga õnneks üks lugeja mainis, et päris niimoodi see küll ei ole.

  2. Mina samuti Kaljukits, sünnipäev 23ndal nagu sinulgi :D. No midagi läheb täppi, aga viimane lõik pani küll suud maigutama. Ei ole mulle tähtis et ma alati laitmatult hea välja näeks 😀 kodus olen alati retuusid-lohvakas särk tüüp, kuskile inimeste sekka minnes panen muidugi korralikult riidesse :D.

  3. Sõna lasti vabaks on olemas kaks tähendust mida kirjutatakse kokku nt Lastivabaks siis see peaks tähendama ilma koormata, sest last on ka koorma sünonüüm. Lasti vabaks on rõhk sees. “Pantvang lasti vabaks”
    Ma ei tea ehk see on ka õige kasutus, kui ming häirib üks sõna mis on Karl Erik Taukari laulu sees sõnad on mingi nii “Hommikuti asja must ei saa” ehk ei viitsitud kirjutada Minust ei saa aga eks ta ole nii mõlemat pidi õige.
    Tähtkujudest rääkides: Ma ise ise olen lõvi tähtkujust ja ma ka horoskoopide järgi elu ei sea aga olen siit- sealt kuulnud, et lõvid on laisad, aga see sõltub tegelikult inimesest ise, milliseks oma elu elab, aga jah magavale lõvile hiir suhu ei jookse ka lõvi peab vaeva nägema, et saak kätte saada, aga aga tihti peavad jahti emased lõvid, isad kaitsevad kutsikaid 😀

    • Lastivaba? Hmm, sellist sõna küll kokkukirjutatult olemas ei ole ju.

      Lõvide kohta tean ma seda, et nad on ülimalt võitlushimulised inimesed, hästi domineerivad. Eriti meessoost Lõvid. Et oma südamedaami vallutamiseks on nad võimelised väga palju aega ja raha kulutama, sest kui neile keegi meeldib, siis nad end tagasi ei hoia. Ja üldiselt on Lõvid sellised inimesed, kellele peab alati õigus jääma ja neile meeldib esineda – ehk siis Lõvide hulgas on rohkem ekstraverte. Nad on seltskonnahinged ja suudavad alati seltskonnas tähelepanu köita, sest nende jaoks on oluline teiste imetlus. Ilma teiste heakskiiduta ei suuda nad maailmas hakkama saada.

      Appi, ma tean nendest tähtkujudest nii palju, kuigi ma ise neisse ei usugi 😀 Peaks ise horoskoope kirjutama hakkama 😀

      • Jah peaksid hakkama raamatu sellest kirjutama, nagu teeb seda Eda ja teenib selle pealt raha, pakuksid talle konkurentsi 😀 Noja siis sa peaksid ikka natukene astroloogiast teadma. Ostad või paluksid endale järgmiseks sünnipäevaks teleskoobi osta ja hakkad tähti uurima

      • Lastivaba on see, kui ei ole lasti ehk koormat, laadungit. Auto sõitis lastivabalt (ilma laadungita, ilma koormata).

      • Jaa, nii kõlab see sõna isegi loogiliselt, aga ma ise polnud kunagi kasutanud seda. Sain jälle targemaks 🙂 Küll see meie emakeel on ikka erinevaid nüansse täis 🙂

      • Ma olen jumala kindel, et põhjus, miks Roseunderthedome “lastivabadusest” üldse jahuma hakkas, on see, et ta luges ise sinu lauset “Nagu näiteks sõna “kas või” lasti vabaks – ehk siis nüüd võib kirjutada seda sõna nii lahku kui ka kokku” valesti, nii: “Nagu näiteks sõna kas või “lasti vabaks” – ehk siis nüüd võib kirjutada seda sõna nii lahku kui ka kokku”. Pole mingit muud põhjust sõna “lastivaba” lahku- ja kokkukirjutamisel probleemseks pidada 😀

  4. Kusjuures väga hästi kirjutatud, petaksid nii mõnegi lugeja ära. Kaljukitsede kohta võin öelda, ambitsioonikad on nad küll ja valmis oma unistuste nimel täiega vaeva nägema. Mul noorem vend on Kaljukits ja täna tähistab oma sünnat Šotimaal ringi hääletades.

    Ise olen Ambur – mida oskad meie kohta öelda? 😀

    • Amburid on väga emotsionaalsed inimesed, kellele meeldib seltskonnas rääkida, aga seda ainult juhul, kui teema on nende jaoks piisavalt põnev. Kui teema muutub nende jaoks igavaks, siis võivad nad täiesti omadesse mõtetesse langeda. Amburites on ka piisavalt seiklusjanu ja kuigi pealtnäha tundub, et nad on hästi sotsiaalsed inimesed, siis nende sisemine pool on palju keerulisem. Nad võivad tunduda pealtnäha ekstraverdid, aga sisemuses on nad pigem introverdid, sest nad hoiavad palju asju enda sees – ehk siis nutavad pigem üksi olles või ainult selle inimese juuresolekul, keda nad tõesti usaldavad. Ehk siis kannavad ühiskonna ees nii-öelda maski, et kõik on ülimalt hästi, aga tegelikult hoiavad endas palju muresid, mida nad kellelegi tunnistada ei taha.

      Suhtes on Amburid enamasti truud, aga kui neil peaks tekkima kahtlus, et nende partner ajab neile pada või isegi petab, siis nad alguses eemalduvad – ja hiljem võivad leida end olukorrast, kus nad on ise armunud kellessegi teise… Sellises olukorras ei oska Amburid midagi oma eluga peale hakata, sest nad kardavad, et kogu see õnnelik mull, kus nad teiste arvates elavad, kukub kokku. Nad ei taha kellelegi otseselt haiget teha, aga neile ei mahu pähe, kuidas keegi teine üldse neile seda teha suutis.

      Amburitele meeldib rääkida filosoofilistel teemadel ja nad peavad end tihti teistest palju intelligentsemateks. Nad üritavad seda seltskonnas alati näidata, et nad on teistest mingil määral üle ja nad lähevad närvi, kui nad taipavad, et tegelikult nende vastane on ehk isegi intelligentsem kui nemad.

      Mul on endal kusjuures tunne, et midagi on Amburis mulle palju rohkem omast kui Kaljukitses 😀 Aga no 22.dets algab Kaljukits ja mul on sünna 23.dets – ehk mingid iseloomujooned olen hoopis Amburi tähtkujust saanud 😀 Kuigi tegelikult pole tähtkujul muidugi mingit vahet, inimese iseloomu kujundavd hoopis teised tegurid 🙂

Lisa kommentaar