Miks ma varem kunagi “Selgeltnägijate tuleproovi” ei vaadanud? / Miks ma olen eriti skeptiline kogu selle ennustamise asja suhtes? / Kas Tinderis ongi paljud abielus ja hõivatud mehed – see ongi tänapäeval uus normaalsus? / Kui oled oma sarved maha jooksnud…

Ma kunagi kirjutasin postituse sellest, kuidas ma juba sellepärast ei vaata “Selgeltnägijate tuleproovi”, et ma ise kogu aeg eelmise töökoha raames selle teemaga kokku puutusin. Ja ma ei viitsinud ega tahtnud töövälisel ajal sellest asjast midagi kuulda. Pealegi olin ma kuidagi arvamusel, et see on selline marutõsine saade, kus nalja üldse ei saa.

Kuid paar nädalat tagasi juhtusin ma kanaleid klõpsima ja kuigi mu esimene reaktsioon oli kohe see jama kinni panna, siis ma jäin millegipärast vaatama. Kui keegi oleks mulle varem öelnud, et seal nii palju nalja saab, ma oleks seda enne vaatama hakanud! 😀 Siis oli tegemist just selle saatega, kus “Prooviabielu” Helen välja langes. Nüüd vaatasin ka eelmist saadet, mis oli palju tõsisem – ja kus see Alisa (oli vist) oma hiilgavate võimetega teistele üks null ära tegi. Iseenesest tundub kõik ilus ja tore, aga kuna ma tean, kuidas ühe teise sarnase teemaga saate telgitagused tegelikult toimuvad, siis olen ma väga suur skeptik. Ma olin varem ka, aga pärast 3,5 aastat telgitagustega kokku puutudes tean ma ühte lihtsat tõde – see kõik on puhas äri.

Aga meelelahutusena võib neid saateid küll võtta. Paljud vinguvad, et “Selgeltnägijate tuleproovi” saatejuht Urmas Eero Liiv pakub oma kommentaaridega nii üle jne, aga mulle just meeldib. Sellepärast see ongi naljakam ja huvitavam. Vähemalt minu jaoks küll, aga mulle tihti meeldibki labane huumor ju 😀 Kuna ma arvasingi kogu aeg, et see on selline tõsine ja küllaltki igav saade nagu “Jututuba”, siis ma sellepärast seda kunagi ei vaadanudki. Nüüd ma olen rohkem valgustatud ja vaatan kindlasti seda veel, sest see on naljakas.

Ma absoluutselt ei väida, et selgelnägijatel ei oleks üldse võimeid. Kindlasti kellelgi on, aga väga paljud on lihtsalt end ise psühholoogia valdkonnas harinud – ehk siis suudavad väga loogiliselt inimtundeid lahata. Ja seda konkreetselt selgeltnägemiseks kutsuda – no ma ei tea… Mõned on lihtsalt suured demagoogid. Näiteks “Jututoas” oli üks populaarsemaid ennustajaid pensionärist mees, kes ajas sellist kelbast suust välja, et minul kui saatejuhil oli väga raske otse-eetris mitte naerma puhkeda. Samas mõlemad liinid olid kogu aeg punased ja ta tõi saatele kogu aeg meeletult tulu sisse. Ta käis küll suhteliselt harva, aga see oli hämmastav, kuidas inimesed teda uskusid. Vahet ei olnud, et ta ajas inimestele kogu aeg sama juttu ja pani aastatega nii mööda, sest astroloogia ei näitavat, millal see kõik juhtus 😀 Või kui ta ütles, et helistajal on poeg, aga oli hoopis tütar, siis astroloogia ei näita sugu ka täpselt 😀 Ja kui ta väitis, et helistajal on neli last, aga tegelikult oli üks, siis mis see väike numbritega eksimine ikka tähendab 😀 Ta oli selline härrasmees, et ta võis vabalt poole jutu pealt magama jääda ja kõiki saatejuhte oli hoiatatud, et kui ta hakkab otse-eetris rääkima, kuidas Obama tema juures kapsasuppi söömas päris tihti käib (nagu ta meile enne saadet ja produtsendile telefonis kogu aeg rääkis), siis tuleb ta eetrist maha võtta. Otse-eetris ta seda küll ei teinud, aga jah 😀 Ma nii tahtsin nendes saadetes alati naerda ja kui ma esimest korda juhtusin koos temaga saadet juhtima, siis ma hakkasingi seda tegema. Aga kuna see oli tõsine saade, siis selline asi oli ebaviisakas. Hiljem olin ma selle kõigega juba nii harjunud, et ükski vunts ei liikunud seda  juttu kuulates.

Näiteks paar nõida seal saates väidavad kõigile, et mees ja naine ei kuulu kokku, et see on saatana loodud liit – ja kõik helistajad noogutavad kaasa 😀 Ja lapsi ei tohiks üldse saada, sest ka see on saatana loodud asi, sest inimloomuses ei ole neid põngerjaid kasvatada. Aga kui juba oled saanud, siis tuleb oma risti kanda ja sellepärast ongi sellistel inimestel nii raske elu, et nad on ise nii rumalad olnud. Ja kui sauna lähed, siis vaata ette, et sa jumala eest sinna vastassoost inimesega ei lähe, sest see on kurjuse energia! Pead samast soost inimesega minema! 😀 Nojah, eks need nõiad olid ise lesbid või meestes lihtsalt ülimalt pettunud. Issand, ma võiks raamatu nende kõigi ütlemistest kirjutada 😀

Ja nendel samadel nõidadel on umbes pooleaastased järjekorrad (kui mitte aastased), et nende vastuvõtule üldse pääseda. Aga see on tegelikult hämmastav, millele saab oma äri üles ehitada. Kui nüüd küsida, et kas mul oli kahju nendest inimestest, kes saatesse helistasid ja meeletuid summasid kulutasid (sest “Jututoas” on minut 3 eurot ja tavaliselt peab 10-15 minutit tasulises ootejärjekorras passima, lisaks siis veel sama kaua räägid ise), siis vastus on ei. Ma arvan, et ehk mingit emotsionaalset tuge nad ikka said, vähemalt seda nad ju ise uskusid. Ja öösaate puhul oli mul veel vähem kahju, sest see oligi puhas meelelahutus. Päeval oligi pigem teema selles, et helistajateks olid pensionärid, kes ehk ongi lihtsameelsemad, aga samas keegi ei sunni inimest helistama. Ma vist olengi selles mõttes vähese empaatiavõimega, mida mulle on tihti ette heidetud ka seda saadet juhtides, et kuidas ma üldse suutsin seda teha, kui ma teadsin, et pensionär suure osa oma pensionist sinna helistamise alla paneb. Mina leian, et iga inimene teeb teeb oma valikuid siin elus ise.

Kusjuures mu isa üritas paar korda päevasesse saatesse helistada, aga ma ei lasknud teda kunagi eetrisse (ta juhtus just siis helistama, kui teine kõne oli eetris ja selle tõttu oli mul lihtsam see ära katkestada. kui ta oleks helistanud siis, kui eeter vaba oli, oleks juba raskem olnud :D) Aga üks kord helistas ta siis, kui ma ise polnud saatejuht ja ütles otse-eetris, et on minu isa. Pärast seda ma ütlesin talle, et kui ta tahab helistada saatesse, kui ma pole saatejuht, siis palun väga, aga ärgu mainigu, et ta mu isa on. Sest mulle ei ole kunagi meeldinud oma isiklikku elu tööga segada (või oma pereliikmete elu) – ma üritan need alati lahus hoida.

Kui nüüd teiste teemade juurde tulla, siis Tinder viskas mulle selle hõivatud tüübi pildi ette, keda ma eelmisel nädalavahetusel Maasikas kohtasin. Ei pannud laiki. Ja mulle on nii mõnegi teise mehe pildi ette visanud, kelle puhul ma tean, et ta on hõivatud või lausa abielus (ja Facebooki järgi tundub, et vägagi idüllilises abielus). Jah, on kindlasti suhteid, kus selline asi ongi normaalne, aga ma olen üsna kindel, et enamus nende naisi ei teagi, et nende mees Tinderis chillib. Kas see ongi uus normaalsus? Et isegi suhtes olles omatakse Tinderi kontot? Olgu, ma ise ei ole ka päris patuta, nädal aega enne lahkuminekut läksin Tinderisse, aga seal on vist inimesi, kellel päris selline olukord ei ole?

Kui mõned siin muutuvad aastatega aina vabameelseks, siis minuga on lugu just vastupidine – ma muutun aina konservatiivsemaks. Kui vanasti tundus kuskil klubis vallalisena kellegagi suudlemine suhteliselt tavaline asi ja ka meeldivuse korral voodisse hüppamine polnud midagi nii eriskummalist, siis nüüd ma enam asju niimoodi ei näe (hõivatuna ei ole mulle kunagi sellised asjad normaalsed tundunud). Võib-olla ongi asi selles, et ma olen oma sarved lõplikult maha jooksnud? Vanasti olin ma üldse selliste asjade suhtes palju chillim. Kas tõesti see Jaanika, kes ma 18-aastaselt olin, hakkab vaikselt tagasi tulema? Eks aeg näitab 🙂 Kuidas teil selle teemaga on?

Kell on juba nii palju, aga õnneks on homme (ajaliselt juba täna) laupäev.

16 thoughts on “Miks ma varem kunagi “Selgeltnägijate tuleproovi” ei vaadanud? / Miks ma olen eriti skeptiline kogu selle ennustamise asja suhtes? / Kas Tinderis ongi paljud abielus ja hõivatud mehed – see ongi tänapäeval uus normaalsus? / Kui oled oma sarved maha jooksnud…

    • Ei tea, ei oska kaasa rääkida – tema pilt mulle ette jäänud ei ole. Teiste blogijate mehi pole ka silma hakanud (kelle puhul ma tean, millised nad välja näevad). Aga noh – ega see vist tore ei ole, tean omast kogemusest, et meeldiv see küll pole. Kuid inimesed on erinevad, mõne jaoks ei tähenda Tinderis hõivatuna chillimine midagi märkimisväärset.

  1. Päris nõidu ei ole olemas 🙂
    Vanasti tehti ikka nii kindlaks kas inimene on nõid või mitte. 1. Visati inimene kuristikust alla kui isik pidi kuidagi ellu jääma peeti teda nõiaks, sama on ka tuleriidaga. Aga jah oleme jõudnud 21 sajandis ja seda enam ei tehta. Muidu oleks Helen ammu juba kuristiku serval lebamas. See on enamusele teada, et tegelikult on see kõik perfomance ja show. Ja natukene hakkab ära tüütama koguaeg ühed ja samad ülesanded nagu esimeses osas see inimese otsimine auto pagasiruumist. c’mon mõtelgu midagi uut välja see nii vana trikk juba. Või siis see ka natuke häirib mind. Et mõni selgeltnägija ei salli surnuaedu ega surmaga seotud asju. Milleks nii nõrk inimene ronib sinna saatesse kui teab, et ülesannete hulka kuulub ka surmaga tegelemine.
    On ka selliseid sensitiive kes teevad politseiga koostööd, aga milles on probleem. Probleem seisneb sellest, et kohtuniku ette ei saa minna mingi selgeltnägija nägemusega. Vaja on ikka päris tõendeid. fotod, videosalvestused jne. Meil käib kogu see asi läbi bürokraatia.Selgeltnägija sõna ei loe eriti midagi.
    Kui selgeltnägija ütleks oma nägemuse läbi, “Et tema on mõrvar” siis on selleks vaja kindlaid tõendeid. suusõnaline tõend ei lähe arvesse.

    • Jah. See Võru poiss Markkus, kes juba kaks aastat kadunud on – tema puhul oleks vaja ju küll teada, kus see surnukeha on (sest elus ta kindlasti enam pole). Kuid Ilona Kaldre ajas ka mingit kelbast suust välja ja ta on siiani leidmata. Vot sellistel puhkudel on tõesti kahju, et neid võimeid ikka pole piisavalt, et tõeni jõuda. Politsei jah neid sõnu asitõendina kasutada ei saa, aga omaksed saaksid ju ise sinna otsima minna, kus selgeltnägija näeks surnukeha. Aga kasu ei miskit, sest ei osata öelda.

      Just lugesin Facebookis, et see nädalavahetus tehakse jälle Markkuse otsimistuur, aga karta on, et midagi ei leita. Kui selgeltnägijad oskaksid siin aidata, siis oleks perel vähemalt kuhugi hauale lilli viia.

  2. Kusjuures mina selgeltnägemisse ei usu..Mõned aastad tagasi kadus Narvas üks väike tüdruk (Varvara), kes leiti surnuna. Vb mäletad?
    Mitte ükski selgeltnägija ei osanud öelda tema mõrvari kohta midagi…Ainult mingi hämamine käis.
    Aga muidu seal saates panevad küll paljude asjadega täppi. Ilmselgelt lavastus. Päris mõrvasid nad pole keegi lahendanud.

  3. Mõned muutuvad siin aina konservatiivsemaks.
    Mina õnnitlesin tüüpe veel 3. klaasi jõudmise puhul.
    Printsess on konservatiivsuse uuele tasemele tõstund!

    Aga, on siiski üks asi, milles ma mingeid muutusi ei taju:
    Printsess ise ei ole muutunud?! Ehkki, Härra on out…
    Annaks vana, et SEE nii lihtsalt kõigil käibki.

    Millegipärast on mul ikka mingi mälestus ka oma enda ajast,
    et NII lihtsalt ikka need asjad ei möödu…
    Võibolla Printsess ikka avaldab…

  4. Ahh, mul läks jälle keel sõlme,
    kõik Printesessi teosed on avaldatud
    ja autor elusuuruses kommenteerimas 😀

  5. See päris OK ikka pole et suhtes olles on Tinderi konto. Sinu situatsioonist saan ma aru, te olite niikuinii lahku minemas ja sa ei passinud Tinderis kogu teie suhte vältel (no ma eeldan nii :D). Üleüldse see igasugune tinderdamine jms on hirmutav mu jaoks. Ma kardan et tulevikus enam polegi normaalseid suhteid. Nt on üks sõber kes kasutab Tinderile sarnast tutvumisappi. No näiteks läheb ühte linna kaubanduskeskusesse, vaatab et ahhaaa, tema raadiuses on mingi tsikk, saadab matchi ja tüdruk saadab vastu ja saavadki kokku. Tüdruk aitab tal riideid valida ja veedavad siis paar tundi koos seal keskuses. Ja siis on aidaa :D. Mõnes muus linnas on keegi teine kellega saab kokku. Ma ei oskagi oma pointi sõnadesse panna, aga põhimõte selles et kõik ongi nii kättesaadav ja kohustustevaba et varsti keegi ei viitsigi pingutada mingi suhte nimel. See lihtsalt minu arvamus.

    • Minu meelest on Tinderdamine täiesti okei, kui ollakse vallalised. Suhtes olles on see minu meelest väga vale teguviis. Mina tegin Tinderi nädal aega enne lahkuminekut (kui oli juba teada, et ega pikka pidu meil pole), enne seda ei passinud ma kordagi meie suhte aja jooksul mitte üheski tutvumisportaalis.

  6. kas sa sellest kupeldamise asjast ka mingit inside infot tead? oleks põnev lugeda pane aga kirja

  7. Mul on Tinderi konto kuigi olen suhtes. Kunagi kui sellest rääkima hakati siis tegin uudishimust. Kahel korral olen käinud flippimas ka inimesi paremale ja vasakule. Suhelnud pole mitte kellegagi. Pole selle pealegi tulnud et see mingi patt oleks 😀 Kaasa on loomulikult teadlik ja pole mingit emotsiooni olnud selle peale. Teevad ikka mõned mõttetutest asjadest probleeme!

    • No kui mõlemale see sobib, siis see polegi probleem. Mina olen inimene, kes ise heas suhtes Tinderis kindlasti kontot ei omaks, sest minu meelest pole see õige asi. Täpselt sama käitumist ootan ka noormehelt. Leian ka seda, et kui suhtes tekivadki mingid probleemid, siis pole õige asi Tinderisse chillima minna.

Lisa kommentaar

