Töötu raporteerib

Töötu raporteerib. Jäin ühel teisel konkursil teiseks, nad muidu oleksid mu võtnud, aga viimasel hetkel saatis CV keegi, kellel oli viis aastat kogemust. Ütlesid, et saavad mulle uuest aastast poole kohaga tööd pakkuda, aga ma lubasin mõelda. Et kui täiskohaga tööd selleks ajaks pole, siis ma võib-olla võtangi. Eks näis. Kuigi süda ütleb pigem ei, sest see pole päris see, mida ma teha tahaksin. Küll sama valdkond, aga mitte päris see – seega ma väga õnnetu polnudki, kui ma seda kohta ei saanud.

Ühes rootsi keelega seotud firmas käisin vestlusel ning pärast seda testi sooritamas. Tingimus oli see, et esimesed pool aastat maksavad sulle ainult miinimumpalka, samal ajal pead nädalas 15 tundi rootsi keele kursustel käima, muud tegema ei pea. Ja pärast kuut kuud pead kõnekeskuses aasta töötama, sest kui varem lahkud, pead need keelekursused neile kinni plekkima, lisaks veel mingid leppetrahvid (kui nad just ise ei otsusta keelekursuste ajal, et sa oled aeglane õppija või hiljem, et sa ei sobi neile töötajaks, siis ei pea midagi maksma). Ma alguses mõtlesin, et uue keele oskus on alati hea, aga see ei olnud päris see, millega ma end järgnevaks 1,5-aastaks siduda tahaksin. Pidin seal inglise keele ja loogikatesti tegema ja ma olin üsna kindel, et ma ei saa, sest kuigi inka oli väga lihtne, siis see loogikatest pani küll mõtlema. Täna sain vastuse, et osutusin valituks, aga ma ütlesin ära. Ja mitte sellepärast, et peaksin pool aastat miinimumpalka saama, vaid sellepärast, et rootsi keel ei huvita mind siiski nii palju. Oleks äri hispaania keel või itaalia või prantsuse keel, siis ehk jah. Või vene keel algajatele, sest see oleks mulle kasulik. Aga seal oli see asi, et peadki poole aastaga rootsi keele B2 tasemele saama ja siis vähemalt aasta otsa nende firmas töötama. Pärast poolt aastat oleks palk muidugi väga normaalne, aga ikkagi… Süda ütles, et see ei ole see, mida ma teha tahan. Ja kuna ma olin 95 protsenti veendunud pärast seda testi, et ma ei osutu valituks, siis ma ei uskunudki, et pean üldse telefonis ära ütlema. Aga pidin. Mainisingi, et see pole päris see, millega ma end 1,5-aastaks siduda tahan. Samas enesehinnangut tõstis see küll, et ma oleksin saanud selle töökoha, aga ma ei taha võtta mingit tööd lihtsalt sellepärast, et midagi ju peab tegema. Miinimumpalga ma oleksin üle elanud, sest sellel ajal oleksin saanud lihtsalt rootsi keelt õppida 15 tundi nädalas + kodused tööd, aga sellisel juhul oleks see pidanud olema midagi sellist, mis mind ikka täiega huvitab. Kuigi jah, ma pole elus kunagi miinimumpalka saanud (kui välja jätta see aeg, kui ma gümnaasiumi kõrvalt õhtuses vahetuses tööd tegin). Saatejuhiks olemine on mind tegelikult natuke ära hellitanud, sest ma töötasin kuus umbes 40 tundi, aga palka sain normaalselt selle aja kohta.

Mingid müügifirmad on mulle ise helistanud, sest nad vist näevad oma CV keskuse andmebaasist, et ma otsin tööd ja mul on müügitöö kogemus. Helistas isegi üks, kus ma kunagi töötasin, küll lühikest aega, aga siiski. Ütlesin, et ma pole huvitatud, sest ma olen küll sellega tegelenud, aga hetkel ei taha seda uuesti teha. Ning tõesti ei taha.

Mul vedas täiega sellega, et ma sain Töötukassas nii normaalse konsultandi. Mu sõbrannal oli sama konsultant, kui ta tööd otsis ja ta rääkis, et kui see meeldiv neiu puhkusel oli, siis oli mingi vanem daam teda asendanud, kes oli pragama hakanud, et miks inimene teenindajaks ei lähe, kui erialast ei leia. Et hakkas neid muid töökohti täiega pähe määrima. Või et kui on müügitöö kogemus, siis hakkab seda pähe päärima, kuigi ma seda teha ei taha. Õnneks see konsultant on palju meeldivam, meievanune ka – ju siis mõistab noori rohkem🙂 Peaks endale Töötukassa abil tasuta vene keele kursused sebima, sest see on üks takistustest, miks ma oma erialal tööd ei leia. Ma järgmine kord küsin, kui sinna uuesti lähen (kui siis veel endiselt tööd leidnud pole). Kuigi selleks peab vist pikemalt juba töötu olema, et nad neid niimoodi tasuta annaksid.

Vot sellised lood siis hetkel.

2 thoughts on “Töötu raporteerib

  1. Ära lase seda kommentaari läbi, aga üks pakkumine Sulle, mis võiks sobida🙂

    (Modereeritud Printsessi poolt – eemaldasin lingi).

    • Kandideerisin juba, ma ei usu, et saan, sest nad nõuavad töökogemust, aga proovima peab ikkagi. Eks näis🙂 Kirjutasin pika motivatsioonikirja ka juurde, miks see töökoht mulle sobiks!

Lisa kommentaar

