Pettumus/ Terminaatori kontserdil Atlantises/ Miks sõnaga tibi tekivad paljudel inimestel eelarvamused – ehk mida see siis tegelikult tähendab?

Jah, hõiska veel enne õhtut. Ega ma tegelikult ei hõisanud ka, aga jah… Nimelt sain ma täna hommikul vabandava meili, et homne viimase vooru kohtumine jääb siiski ära, sest nende praegune töötaja otsustas siiski viimasel hetkel aasta lõpuni olla. Meilis oli mainitud, et kui nad uut inimest uuest aastast vajavad, siis nad kirjutavad mulle ja küsivad, kas ma olen sellest töökohast endiselt huvitatud (lisaks nad vabandasid selle segaduse pärast, mis nüüd selle asja pärast tekkinud oli). Ma vastasin sellele meilile, et ma olen sellest töökohast ka uuel aastal huvitatud (mida ma kindlasti ka olen), et nad võivad teada anda küll.

See kõik aga ei tähenda seda, et ma selle vahepealse aja jooksul silmi lahti ei hoia, sest esiteks on uue aastani palju aega, teiseks võib see töötaja üldse otsustada jääda (ennegi seda väikestes firmades ette tulnud), kolmandaks said ilmselt teised kaks kandidaati samasuguse meili – ehk siis kindel pole nagunii miski. Ja mina ei saa oma elu ehku peale elada. Ma küll väga tahaksin seda töökohta, aga see ei tähenda, et ma nüüd käed rüpes ootama jään uue aastani, et kas nad võtavad ühendust või mitte. Ehk siis ma praegu elan pigem teadmisega, et ma ei saanud seda töökohta. Elu on näidanud küll muudes olukordades, et nii on parem. Siis on üllatus hoopis parem, kui nad peaksidki uuel aastal ühendut võtma🙂 Vähemalt on mul nüüd kogemus olemas, mida tähendab läbi nii mitme vooru tööle kandideerimine. Kuigi lõpp oli hoopis teistsugune, kui ma eeldasin. Ma nagu ei kaotanud otseselt, aga ei võitnud ka.

Seega võite mulle tööd pakkuda!😀 Mul on turismialane haridus (täpsemalt küll reisikorraldus, aga kõik turismiga seonduv sobib ka), töökogemust küll veel selles valdkonnas veel pole (ma tean, et suur miinus, mille puhul on üldse väga keeruline sellisel konkursil lõppvooru jõuda), aga erinevad praktikad on. Räägin lisaks eesti keelele ka hispaania ja inglise keelt, aga vene keelega on väga hapud lood, eks sellepärast ongi raskem ka turismivaldkonnas tööd leida, sest enamasti on see oskus alati vajalik. Tallinnas ei võetaks mind ilmselt ilma vene keele oskuseta jutulegi, aga Tartus on asi natuke parem. Lisaks sellele olen ma müügitöös kunagi päris tugev olnud. Ahjaa, kirjutada meeldib mulle ka, suudaksin 20-ne minutiga vorpida artikli Delfi stiilis sellest, kuidas lollakatest tüüpidest lahti saada jne. Ja üks asi veel – mul on 3,5 aastane otse-eetri kogemus, nii et kui keegi annab mulle mikrofoni ning ütleb, et kohe on vaja raadiosse või telesse minna, siis ma araks ei lööks. Otse-eetri puldi kasutamisega saan ka hakkama. Aga sellisel juhul peaks see olema midagi põnevamat, kui lihtsalt sõnumite ettelugmine/eetrisse laskmine ning kõnedele vastamine otse-eetris, sest seda ma enam teha ei taha, liiga pikalt on sellega tegeletud juba.

Okei, ma nüüd blogi kaudu just otseselt tööd ei otsi, seega seda eelnevat juttu tuleks natuke huumoriga võtta, aga pakkumistele olen ikka avatud🙂

Mulle on tihti öeldud, et kuna ma pean sellist blogi, siis on mul üsna keeruline tööd leida, sest noh – kes ikka võtaks tööle inimese, kes oma intiimsed detailid kunagi internetti laiali laotas. Eks see mingil määral ehk tõsi on, aga mina olen oma peas loonud sellise kuvandi, et kui mind ei taheta mu blogi pärast tööle võtta, siis mul polegi seda töökohta vaja. Mul pole küll iial sellist juhust olnud, aga kui ma peaksin kunagi sattuma olukorda, kus mulle öeldakse, et me võtaksime su küll tööle, aga sellisel juhul peaksid sa oma blogi intiimsemad teemad ära kustutama või blogi sulgema, siis ma ise loobuksin sellest töökohast (kui ma kunagi ka tahan mingid postitused blogist ära kustutada, siis ma teen seda ainult siis, kui ma ise olen sellele järeldusele jõudnud). Sest ma oma blogis võin üldiselt tööst kirjutada, aga tähelepanelikum lugeja on ehk märganud, et detailidesse ei lasku ma selles valdkonnas mitte kunagi. Et ma võin mainida, et otsin tööd; kellena ma töötan, aga iialgi ei kirjuta, mida ma täpsemalt tegin, kellega täpsemalt rääkisin jne (see viimane käib saate kohta näiteks). Ja nii jääb see alati, sest üldiselt on blogi minu jaoks see koht, kus ma oma isiklikust elust kirjutan. Et selles mõttes jääb ka see mure ära, et ma oma tööelu detaile siin blogis lahkama hakkaksin, sest seda ma ei tee. Ma mõtlen just siis, kui tööle olen saanud, siis ma ei hakka täpselt kirjutama, et mida mu töökoht endast kujutab, millega ma seal täpsemalt tegelen, millised kliendid on jne. Seda teemat ma oma blogis ei puutu.

Nüüd tulleski oma isikliku elu juurde tagasi, siis me eile käisime Härraga Terminaatori kontserdil Atlantises. Ma polnud neid 10 aastat lives näinud! Kuna kõik mu sõbrannad olid kuskil ära ja Härra sõbrad ei saanud ka tulla, siis oli alguses mõte, et läheme kahekesi. Kuid Härra üks sõber siiski sai lõpuks tulla. Sel korral oli Härra kaine autojuht, seega võtsime ta sõbra peale, pärast pidu viisime koju ka (no Härra viis tegelikult, tema oli ikka roolis ju :D).

Ma polnud ammu Atlantises nii palju rahvast näinud, viimasel ajal on seal pigem tühi õhk olnud. Kuid loogiline, et vana hea Termikas meelitab rahva kohale. Tantsuplats oli juba enne Terminaatori tulekut väga täis ja Härral oli selle kohta hea tähelepanek: “Nagu koolidiskole oleks tulnud!” Just nimelt, täpselt selline tunne oligi, sest nii palju peaaegu alaealisi inimesi polnud ma ammu enam ööklubis näinud. Ilmselt mõned neist olidki alaealised, sest enam ammu ei küsita uksel dokumenti. No vbl minult enam ei küsita, sest on näha, et ma olen ikka vanem kui 18😀

Terminaator oli ülihea (ma tunnistan ausalt, et veits imelik on sellest bändist nüüd kirjutada, arvestades seda, et kunagi oli ühe mehe hüüdnimi siin blogis Terminaator :D). Ja nad tegid pulli ka, sest ütlesid, et nüüd ongi pidu läbi, aga kus sa sellega – “Juulikuu lumi” oli ju veel tulemata. Lõpetuseks tuligi siis see  nende põhilaul. Ma mainisin ka Härrale, et ma ei usu, et nad ilma selleta oma esinemise lõpetavad. Mul oli õigus – nad ei lõpetanudki.

Sain ühe üpris huvitava juhuse tunnistajaks olla. No kas see nüüd nii huvitav on, aga üks neiu piidles Härra sõpra juba pikemat aega ning lõpuks kutsus ta tantsima! Mitte et see nüüd nii haruldane oleks, et naine mehe tantsima kutsub, aga pigem juhtub seda siiski ööklubides harva(vähemalt eesti naiste puhul küll). Ta temaga nii pikalt tantsida ei saanud, sest neiu pidi ära minema, aga kontakte jõudsid vahetada küll. Hiljem tahtis Härra sõber veel ühte neidu ise tantsima kutsuda, aga ikkagi ei teinud seda. Me küll Härraga ütlesime, et mida tal kaotada oleks, et kui naine ka ei tule, siis ta elab ju selle üle(ja kuna mõned nädalad tagasi ta juba ühe juhuse lasi käest, mida ta hiljem kahetses, siis mitu korda sa siis ikka samasse ämbrisse astud). Ma siis küsisingi, et mis värk sellega on, et mehed ei julge ega taha naisi tantsima kutsuda, et nad peaksid ju nagunii korvidega harjunud olema😀 Härra sõber seletas seda niimoodi, et neid korve tekib elu jooksul piisavalt ning siis muutudki pigem skeptiliseks. Jaa, mingi loogika on selles tõesti olemas.

Härra ütles sellepeale, et temal läks minuga küll õnneks. Ma muidugi täpsustasin ja ütlesin, et me tutvusime internetis, mitte klubis – see on hoopis teine asi. Kuna see neiu, keda Härra sõber tahtis tantsima kutsuda, nägi selline totaalselt tibi välja ja tundus tegelikult veits bitchiliku olekuga, millepeale oli Härral sõbral see teooria, et silmale võib ju ilus olla, aga tibidega on alati mingi jama. Härra tuli siis välja geniaalse lausega, et minuga küll mingit muret pole, millepeale ma soovitasin tal prillid muretseda, sest ma ei ole tibi😀. “Aga ilus oled küll.” ütles Härra sellepeale, millele tema sõber lisas, et intelligentne ka.

Ma muidugi ütlesin Härrale, et tibi ja ilus ei ole absoluutselt sünonüümid, sest sa võid olla ilus ilma tibi olemata, samuti võid sa olla tibi ilma ilus olemata – ja sa võid mõlemat ka olla (või mitte kumbki). Ilu on nagunii suhteline mõiste. Ja kes see tibi siis õigupoolest üldse on? Kas lihtsalt naine, kes panebki ööklubisse minnes vöökleidi selga ja näeb alati 100 protsenti hoolitsetud välja? Või naine, kelle puhul eeldatakse, et tema hoolduskulud peavad mehed nagunii kinni plekkima ning nendega mingit eriliselt tarka juttu ajada ei saa? Kui lihtsalt esimene variant, siis pole ju hullu, aga tihtipeale käib sõnaga tibi, mimmu jne kaasas see tiitel, et ah, krt, raudselt ajab lihtsat elu taga ning sobib ainult diivanikaunistuseks. See viimane  ei pruugi absoluutselt tõsi olla, aga ühiskonna üldine arvamus on sellise küllaltki nõmeda suhtumise kujundanud. Ja isegi meie, naised, langeme vahel selle eelarvamuse küüsi, mis siis veel meestest rääkida, kes selliste naistega reaalselt ka suhtlevad/sebivad jne. Milline naine on teie meelest tibi? Mimmu? On neil mingi vahe? Tahaksin teie arvamust ka kuulda. Kas sõnal tibi on teie meelest pigem negatiivne alatoon või mitte?

Enne äraminekut käisime korraks retrosaalist läbi, kus sel korral oli päris palju rahvast. Viskasime Härra sõbra kõigepealt ära ja ise jõudsime koju kuskil kell 04.10 hommikul. Ning siis ma vajusin voodisse nagu nott. Ja täna ärkasin üles, läksin korra nutitelefonist netti (mina, vana retropeer, olen viimasel ajal päris tihti nutitelefonis, blogi ma muidugi sealt veel kirjutada ei suudaks ega tahakski. kogu aeg mul nett ühendatud pole moblas, sest ma ei taha) ning lugesin hommikul seda meili, millest ma enne kirjutasin.

Vot selline nädalavahetus oli siis. Veits pettumust täis, aga noh – selline see eluke juba kord on. Alati ei saa, mida tahad! Tegelikult päris tihti ei saa seda, mida sa tahad…

19 thoughts on “Pettumus/ Terminaatori kontserdil Atlantises/ Miks sõnaga tibi tekivad paljudel inimestel eelarvamused – ehk mida see siis tegelikult tähendab?

  1. Ehee, minu teada ei tee Terminaator ühtegi kontserti ilma “Juulikuu Lumeta”. Nii et nende põhilised lood kontsertidel peaksid olema “See Ei ole Saladus”, “Juulikuu Lumi”, “Aja Teenija”, “Carmen”, “Romula”. Kõik korraga ilmselt ühel kontserdil pole, aga kindlasti neist vähemalt üks-kaks. Aga mul on jummalast kahju, et nad mitte kunagi ei esita kontserdil “Raudteejaama”😦

    • Ei teegi, sellepärast ma olingi veendunud, et ega nüüdki erand pole. Ei olnud ka, sest viimasena just “Juulikuu lumi” tuligi.

  2. naised vist ei saagi aru – iga naise korvi andmine mõjub igale mehele nagu solvang, et sa oled mõtetu mees, nagu maha trampimine ja kui seda tehakse korduvalt, siis nii see mõjubki, et enam ei julge kunagi ise minna. vb täispeaga julgustust võttes aga siis ei taha tutvuda normaalsed neiud ja nii jääbki.
    Siit üleskutse, ärge trampige mehi maha vaid minge vahel ka tantsima või andke selge põhjus, miks te ei lähe (oma mees ootab jne….). sellest piisab.
    või parim variant – kutsuge mees ise tantsima ja avastate, et ta on parem kui te arvatagi oskasite!

  3. Jah ma olen kuulnud seda müüti, ei tea kas see ka tõeks ostub, et mõned ansamblid bändid tgelikult petavad inimesi, las maki pealt muusikat ise maigutavad vaid suud. Sellest saab aru siis kui näiteks artist improviseerib laval. Ma käisin eelmine kuu Kentuki kõrtsis Respekti kuulamas ja ma võin öelda et nemad laulsid otse mis otse sest laulu ajal tehti ka veidi improt Trafficut käisin ka kuulamas ja nemad laulsid otse.
    2) Sa siis rääkisid tibist, kui sterotüübsest nähtusest, kui mina kuulen sõna Tibi siis mulle kargab silme ette naine, kelle kaela katab pehme sulgedega kaetud sallike küüsi vahtib isik, kelle kõnemaneer on ka veits selline uhkeldav pilk on selline, et “Ma saan endale iga mehe” aga igaüks näeb ja kujutab tibi erinevalt. Selge on see et kõik naised ei ole tibid ja ma ei tee naisi maha kõik ei ole ühe vitsaga löödud, aga kahjuks leidub selliseid ämblike, kes loodavad saada täissaagi sellest merest.

    • Sõnaga tibi seostubki erinevatele inimestele hoopis teistsugune arusaam. Mina isiklikult ei arva, et tibi oleks alati solvang, üldse mitte. Kõik oleneb konkreetsest inimesest, sest kullakaevajatest tibid tõmbavadki selle sõna väärtust alla.

      Lihtsalt ma ise ei saa kuidagi tibi olla, sest selle jaoks peaksin ma ka vastavalt riides käima ning alati hoolitsetud olema, aga ma olen pigem boheemlaslik(või siis mõne jaoks lihtsalt maitsetu)😀 Minu jaoks sõnaga tibi tuleb silme ette kujutlus sellisest tüüpilisest ööklubi naisest, kellel on väga liibuv kleit seljas ning kes on alati viimase peal hoolitsetud, lisaks muidugi ülikõrged kontsad all. Mis sugugi ei välista seda, et ta ei võiks olla intelligentne, lihtsalt millegipärast on paljudel inimestel alati eelarvamus, et sellisel juhul on see pigem erand kui reegel. Ja see kõik on tegelikult väga kurb.

      • Üks asi mida ma olen veel tähele pannud, see läheb nüüd meeste maailmasse, aga nii mlle on tundunud, nt kui mees on blondi peaga ja on disainer siis ta on justkui lilla, see tema hääl on ka selline et “Uh kui ilus särk sul on, mis me täna teeme jne. Jah vahest tulevad ette sellised sterotüübid, muidugi ma ei ütle et Zenja Fokin on lilla aga tegelikult mis sellest siis on kui mees on Disainer kas mees ei võigi siis disainer olla, kõik peavad naised olema, siin ongi soovõrdõiguslikukkus, et enam pole meeste ja naiste asju Kõik on võrdsed no palgast ma pigem ei räägi see on teine teema. Aga selge on see, et võrdsus majja!!!🙂

      • ma küll blondi peaga mees ja kui täisblond hakkab minema loomulikumaks kartulikarva poole, siis saab jälle blondiks värvitud ) aga pole disainer veel selle pärast🙂
        ja naine ka täitsa olemas. st juuksevärv ei tee inimest selleks, kes ta on, vaid ta ise. kui ütlen tibi, siis ma ei mõtle selle all halvustavat väljendit vaid seda, et välimust. enda kohta ütlen ka tibi😀

      • Jah juustevärvi põhjal ei tohiks ja ei saagi teha järeldusi milline on inimene. õnneks on see müüt ammu murtud, et blondid on rumalamad see ei ole tõsi, juuksevärv ei näita inteligentsust.

  4. Tibi on põhimõtteliselt hoolitsetud naine, kes never hoolitsemata olekus toast ei välju. Sinna juurde kuuluvad tavaliselt igasugused kunstasjad, kõrged kontsad, meik, ehted jne. Riietusele ma kindlat määratlust ei paneks. VÕib olla nii teksade kui kleitidega. Võib käia ka ilusate dressidega. Minumeelest on sõnal “tibi” veits halvustav maik juures, et umbes pilt on, aga sisu ei ole. Minu jaoks on inimene tibi ainult siis, kui ma teda isiklikult ei tunne ja ta vastab eeltoodud kirjeldusele. Kui ma inimesega suhtlen ja avastan temas sisu, siis ma enam tema kohta naljalt tibi ei ütleks.

    • See viimane tähelepanek on väga hea, mida arvesse võtta. Mul endal on ka tegelikult sama suhtumine, aga ma polnud sellele kunagi niimoodi mõelnud, et sellisel juhul sõna tibi kaotab oma mõtte, kui inimesel on reaalselt ka sisu. Väga hea point!

  5. Kahju, et konkursil osalemine nii läks. No minu töö juures (sa ju tead, kus ma töötan) oli ka niimoodi, et visati lahkumisavaldus lauale, kuulutus pandi üles, huvilisi oli väga palju. Ja siis see avaldusega manipuleerija sai oma tahtmise ja jäi tööle edasi. Kunagi ka ise valinud töölesoovijate hulgast inimesi. Jälle näide: sai tüdruk välja valitud, helistasin talle ja siis teatati mulle, et ta siiski ei tule. No 2. kohale valituks osutunud tüdruk sai koha endale ja osutus väga nutikaks ning kohusetundlikuks:) No ja nagu ma siin eespool juba kirjutasin, siis ka ise osutunud väljavalituks, aga saatsin firma sinna, kuhu päike ei paista. Totaalne valetamine:( Tööturul on kuramuse raske läbi lüüa. Võib-olla oled ise liiga valiv? Ega pelgalt keskharidusega ei ole just lihtne läbi lüüa. Aga soovitan ka reklaamimüüja tööle kandideerida. No seal, kus mina töötan, nimetatakse neid reklaami projektijuhtideks. Töö nõuab head suhtlemisoskust, aga võimalik väga hästi teenida. Paraku vene keele oskus on oluline. Noored tihtipeale seda ei usu, aga nii see on.

    • Olen jah ise ka liiga valiv😦 Mul on keskharidus ja lisaks kutsekas õpitud reisikorraldus, seda läksin pärast gümnaasiumi õppima. Et ülikooli mul jah pole.

    • No mul oli kohe tööd vaja ja kuna sellele erialale oli seda keeruline leida, just ilma kogemuseta ja vene keele oskuseta, siis pidingi müügi peale tagasi minema (mida ma tegin juba gümnaasiumis kooli kõrvalt õhtuses vahetuses). Ja pärast seda tuli juba saade ja nii see jäigi.

  6. Aga kui erialast tööd ikkagi ei leia, siis kas sa pole mõelnud välismaale minna? Näiteks kuskile hispaaniakeelsesse riiki. Kas Härra saaks oma tööd teha igal pool maailmas? Olen alati ette kujutanud, et sina Eestisse ei jää. Lähed kuskile soojale maale ja töötad alguses vabatahtlikuna mingis majutusasutuses või dzunglisõitude kordineerimispunktis😀, õpid seal kuidas asi käib ja töötad end üles manageriks jne jne.

    • Härra jah mujal oma tööd teha ei saa. Ja tal keeltega mure nagunii, hispaania keelt ei räägi ning inglise keel pole ka kõige parem.

Lisa kommentaar

