Niisama jutt/ Rasestumisvastastest plaastritest

Eile sai sõbrannadega väike istumine tehtud. Nimelt mu üks parim sõbranna kolis Tartusse hiljuti ning siis sai tema juures soolaleivapidu peetud. Tegelikult see polnudki veel päris õige soolaleivapidu, lihtsalt selline naiste istumine – mehed polnud kutsutud😀 Õige tuleb ehk millalgi koos meestega, eks näha ole.

Algus oli kell 19.00 ja läbi sai juba 23.00, sest oli ju kolmapäev ka. Ma kutsusin endale Härra järele. Vahel on ikka nii hea teda “taksojuhina” kasutada, kuigi ma teen seda pigem harva. Muidu ma ehk polekski seda teinud, sest kui ta tööl on, siis ta suht sellel ajal läheb vahel magama, aga tal on hetkel nagunii puhkus. Et kõigepealt viis ta mu teise sõbranna koju ja siis tulime ise ka ära.

Teise teema juurde minnes, siis eile ostsin endale just mitu kuud Evra rasestumisvastaseid plaastreid ära ja koju jõudes nägin artiklit Eileeni plaastrite kohta.  Siis mulle meenus kohe see, et günekoloog pakkus mulle mõned kuud tagasi, kui plaastritele üle läksin, et kas võtan Evra omad, mis on juba ammu turul olnud või siis uuemad Eileeni omad. Eileeni eelis oligi vist ainult see, et nad olid väiksemad, aga hind oli kaks korda kallim. Võtsin ikka Evra omad, sest minu meelest on suur vahe, kas maksta kahe kuu eest 11 eurot(vist on umbes nii?) või 22 eurot. Ja kuna kõik muu oli sama, siis ma tahtsin ikkagi Evrat, seda olen ju kunagi megammu kasutanud ka. Pealegi minu meelest see väiksem ei ole nüüd küll mingi eriline eelis, sest mulle just Evra puhul see meeldibki, et see on piisavalt suur😀 Siis ehk just ei tule nii kergelt ära, Eileeni puhul ma muidugi ei tea (Evra igal juhul ei tule). Aga hea, et Evra valisin, sest seda õnneks turult ära ei võetud. Ja mina pille ei saa võtta, sest ma ei saa neid neelatada ja nende puhul on see kellaaeg ka piisavalt oluline, aga plaastri puhul loeb ainult see, et õigel päeval saaks vahetatud (kuigi ma üldiselt vahetan samal kellaajal ka, lihtsalt ma ärkan äripäeviti enamasti ühel ajal alati).

Talvisel ajal ma eriti oma õlgu nagunii paljalt ei näita ja kui peakski nii juhtuma, siis mul kama kaks. Ma tean, et veel saab kolme koha vahel valida, kuhu see rasestumisvastane plaaster panna, aga mulle sobib see just kõige paremini. Et üks nädal on vasak õlg, siis parem, siis jälle vasak (või vastupidi, aga mitte kunagi sama õlg kaks nädalat järjest) ning siis on plaastrivaba nädal – selle aja jooksul algavad siis päevad. Neljapäev ongi mul plaastrivahetuse päev – ehk siis päevad algavad minul alati pühapäeviti iga nelja nädala tagant (kolm päeva pärast plaastrivaba nädala algust). Selles mõttes on plaastrid ikka nii head, et päevad tulevad alati suht kellaajalise täpsusega. Kuigi mul ennegi oli juba selles mõttes hea, et mul on päevad viimased kaks aastat ikka üliregulaarsed olnud. Et isegi, kui nüüd üks kord enne plaastreid juhtus, et päevad ühe päeva üle läksid, olin mina juba paanikas  :D Ma kujutan ette, et plaastriga ma saaksin krambid, sest kuigi öeldakse, et kogu selle plaastrivaba nädala jooksul võivad päevad alata, siis minu kogemuse põhjal on need alati kolme päeva pärast alanud (sellest ajast, kui plaastrivaba nädal algab – kunagi ammu oli mul teisipäev plaastrivahetuspäev ning siis algasid päevad alati reedel. Alati. Nüüd on neljapäev ja päevad algavad pühapäeval. Nagu aamen kirikus).

Mina olen selles mõttes see naine, et kuna lapsi ma veel enda plaanides hetkel ei näe, siis ma tõesti ei taha neid ka üllatusena. Ja ma tean, et alati on üliväike võimalus, et kondoom või nüüd siis plaaster veab alt – siis ma muidugi sünnitaksin. Minu nägemus sellest ongi umbes selline, et ju siis see laps nii tahtis tulla, kui kõigele vaatamata tuleks, aga ma pigem loodan, et nii ei lähe. Ma mäletan, et kui me veel kondoome kasutasime ja päevad üks päev hilinesid (kuna nad olid juba siis mul enamasti üliregulaarsed), siis ma olin juba paanikas ja kurtsin Härrale, et appi, nüüd olengi sedapsi. Härra jäi nii rahulikuks ja ütles, et kui nii oleks, siis mis siis ikka oleks😀 Et kuigi hetkel see meie plaanides ei ole, siis mis seal ikka😀 Muidugi ma ei olnud sedapsi, päevad algasid järgmisel päeval. Aga Härra on nagunii igas olukorras rahulik ju.

Vot sellised lood siis hetkel🙂

19 thoughts on “Niisama jutt/ Rasestumisvastastest plaastritest

  1. Ülicool, olen ise ka Evrat kasutanud mingi eeee mitu aastat juba😀 ja neljapäev on ka minu plaastrivahetuspäev…😀 ainuke vahe, mul hakkavad päevad esmaspäeval..😀

  2. Mina hakkasin alles hiljuti kasutama rõngast. Kuna sellel on kõige väiksem hormoonisisaldus. Olen kasutanud ka pille ja plaastreid…peale lapse sündi võtsin jälle pillid(neis on paljuu hormoone) ning ei mõjunud kuidagi hästi mu tujudele.

    Igastahes, olen selle rõnga üle väga õnnelik😀

    • Ma olen ainult plaastreid kasutanud. Ei välista, et ehk kunagi võtan tuperõnga hoopis, aga hetkel mitte. Olen plaastriga rahul.

  3. Minul on vaskspriaal. Midagi hormoone sisaldavat kasutada ei tohi, kuna nendega on mul trombioht. Vaskspiraali kohta lugesin eelnevalt igasugu lugusid et kuidas päevad võivad eriti vererohkeks muutuda jne kuid nüüd juba poolteist aastat on see mul olnud ja pigem on päevad just kergemaks läinud ja enamasti lausa unustan ära, et mul päevad.

    Paigaldus oli veidi ebamugav kuid ei midagi hullu ja see asjandus tohib olla sees kuni 5 aastat. Ja rasestumisvõimalus on nullilähedane. Niiet soovitan, olen väga seda usku et pole mõtet endale mingeid hormonaalseid asju sisse süüa. Lisaks see tromboosi soodumus on arsti väitel 7% inimestel.

    • Jaa, seda küll, et hormoonaalsete rasestumisvastaste vahenditega on neid igasuguseid väga ohtlikke kõrvalmõjusid nii palju, mis olla võib😦 Tromboos on üks neist ja see võib tulla ju alles siis, kui oled juba plaastreid näiteks mitu aastat kasutanud (kuigi tõenäolisemalt annab varem tunda, kui annab).

    • Ma kunagi ka plaastreid kasutanud, aga tissid läksid megapaiste ja lõpetasin vist pärast kahte kuud. Siis sõin aasta pille. Kahetsen. Kaotasin oma paksud juuksed ja sain 5lisakilo. Ei ole mu organism ikka tehislike hormoonide jaoks loodud..
      Enne lapsetegu olin aasta pillivaba ja ei tea kas sellepärast või fantastilise klapi pärast mehega, seadis beebi ennast sisse kohe esimesel kuul😀

  4. Mina ei saaks plaastrit kasutada, näeb minu arvates nilbe välja ja nädalaga muutub ikka selliseks poolkoledaks kah, iga päev käid ju pesemas jne ja siis on mingi rõve ja räpase välimusega latakas keha peal, võeh.

    Ise kasutasin ca 7 aastat pille ja siis läksin üle rõngale. Muide tänapäeva pillidega pole see täpne kellaaeg enam üldse oluline, ise hoidsin üht pakki öökapis ja teist käekotis ning kui ärkasin siis võtsin, vahet pole kas siis kell 7.00 või kell 15.00

    • See on hea, et kellaaeg pillide puhul enam oluline pole. Vbl kasutaks isegi pille, aga kuna ma ei neela mitte mingisuguseid tablette, siis ma ei saa. Ma tean, et need pillid on imepisikesed ja mis see siis ära ei ole mõnede arvates, aga ma ei saa. Ma ilmselt siis saaksin, kui sellest mu elu sõltuks, aga ma tõesti ei taha igapäevaselt tund aega julgust koguda, et see neetud pill üks kord alla neelata (närida seda ei anna ju, ma muid tablette närin, kui haige olen näiteks, mida juhtub küll üliharva, ptüi-ptüi). Plaaster tundub selles mõttes parem variant. Vbl eelistaksin seda isegi siis, kui mul seda tableti neelamisfoobiat ei oleks.

      • See on sinu meelest tableti moodi või? Minu teada on sperma ikka suht vedel, mitte tahke nagu tablett, mida ei saa neelatada😀 (vähemalt mina ei saa). Muid asju söön ja neelan alla, nii et tee ise oma järeldused.

      • Ma kasutasin plaastreid mingi max pool aastat(Eileen), mulle sobisid. Nüüd, kui tahtsin retsepti pikendama minna, siis öeldi, et korjati müügilt maha, olin sunnitud pille kasutama. Lindynette 20. Põhimõtteliselt esmasp alustasin ja eile flippisin niiii korralikult ära, et never again. Ehk siis laupäeval. Pillid viskasin ära ja nüüd mõtlesime mõnd aega ilma olla ja siis osta viljakusmonitori. Ei saa lasta oma hormoonidel nii enda kui ka teiste elu p***e keerata.

      • Sa Evra plaastritele ei tahtnud üle minna? Et kuna Eileen korjati turult ära, aga Evra ju ikka jäi. Samas on see Evra ikka päris suur plaaster, et vbl mõnda inimest häirib see. Minu teada neil mingit muud erilist vahet ei olnudki, kui see et Eileen oli poole kallim ja poole väiksem. Muu kõik oli sama. Muidugi, kui sa juba seda proovinud pole(ehk ei sobinud vms).

  5. Heiii🙂 Tahtsin uurida,et kui palju evra plaastrid ühe kuu omad nt maksavad hetkel? Lasin endale just ka välja kirjutada, aga pole jõudnud veel välja ostma minna.. et siis teaks arvestada😀 Kunagi ka kasutasin neid ja olin ka väga rahul nendega!🙂

    • Ühte kuud vist ei saagi eraldi osta, sest retsept on vähemalt kaheks kuuks – ja see maksab ainult 11 eurot kahe kuu eest🙂 Ehk siis kallis õnneks pole. Ma sain kuue kuu digiretsepti, kõigepealt ostsin kaks kuud ja nüüd hiljuti ostsin ülejäänud neli kuud ka välja.

Lisa kommentaar

