Nädalavahetus Tallinnas/ E-Type lokkidega tüüp on ikka sama seksikas (ehk siis muljeid retrofestivalist)

Ma küll millalgi kirjutasin, et nutitelefoni ma ei taha, aga elu tegi oma korrektiivid – nimelt otsustas mu vana pann nuppudega telefon nädalavahetusel Tallinnas olles pange panna… Jah, ma oleks võinud nuppudega telefoni uuesti võtta, aga ehk see oli märk sellest, et Jaanika, aitab naljast, sa pead ajaga kaasas käima! Ehk siis mul on nutitelefon😀 Ma küll seda eriti kasutada ei oska, sest Facebooki chatis suutsin kirjutada nagu täiesti jommis töll, aga noh- ega ma seda eriti kasutanud pole ka. Facebook Messenger oli üldse ainuke app, mille ma alla laadisin, muud ma kasutanud pole (sõbranna enne telefonis ütles, et kuidas seda tegema peab). Kui ma selle mobla võtsin, siis teenindaja pidigi mulle asju nagu pensionärile seletama, sest ma küsisin nii palju. Mina ja tehnika ei sobi ikka üldse kokku. Mäletan, kui esimest korda saadet tegema läksin – kui seda pulti nägin, siis olin kohe valmis stuudiost välja jooksma, sest seal oli nii palju nuppe (teine saatejuht küll ütles, et see on täiega lihtne ja tegelikult nüüd see ongi, aga siis ma teda ei uskunud. Sildid ju peal ka, et mis on mikrofon ja mis on eeter jne). Õnneks mina pean neist umbes seitset teadma, aga jah, alguses ehmatas küll ära, et äkki pean kõiki oskama.

Nagu ma juba mingis postituses mainisin, siis sel nädalavahetusel ootas meid ees Tallinn ja We love the 90s retrofestival. Ööbisime sel korral ka Pihiisa juures (blogiauhindadel olime ka seal), kes meile laupäeval lausa oma korterivõtmed andis, sest ta ise oli enamasti eemal. Et kui tahame poes vms käia enne festivalile minekut, et siis saame uuesti sisse tagasi.

Aga reedel startisime Tartust kell 14.30 – just siis tuli Härra mulle stuudiosse järele ning sõit võis alata! Viieks olime Pihiisa juures, parkisime oma auto ära, sõime natuke ja siis viskas Pihiisa meid lauluväljakule ära (ta ise üritusele ei tulnud). Me jõudsime veel sel ajal, kui rahvast nii palju ei olnud, sest paljudel ju tööpäevad, et ei tulnud päris alguseks kohale. Alguses me istusime laulukaare all esimestel treppidel, sest teadsime, et terve õhtu nagunii seista ei jõua. Ja esimene bänd oligi Basic Element, mis mulle nii palju ehk ei meeldigi, aga Härrale küll. Tuberkuloited, Captain Jack, Dr.Alban olid väga tasemel, A-Rühm pole mulle kunagi eriti meeldinud, Vengaboys oli enam-vähem, Army of Lovers pole minu tomatimahlake(haha, teed ma nagunii ei joo, aga tomatimahla joon :D). Kõige võimsam oli ikkagi E-Type, mis kogu selle reede õhtu ka lõpetas. Tüüp pole mitte grammigi vananenud ja tal on ikka sama seksikad lokid nagu 20 aastat tagasi. Tema oli ka ainuke esineja, kes rahva hulka tuli – ja seda lausa niimoodi, et tuli tavatsooni piirete juurde esimeses reas inimestele plaksu andma. Seal oli nimelt VIP-tsoon, mille ostnud inimesed said kogu üritust lava eest nautida (aga selle 2-päeva pilet oli 90 eurot, meil oli tavapilet ja selle hinnaks oli 60 eurot per nägu). Meie kahjuks nii esimeses reas ei olnud, seega E-Type tüübilt plaksu ei saanud. Üks sai isegi teda kallistada, vedas tal😀 Aga iial ei ütleks, et see tüüp on juba 51 (ma hetkel googeldasin, arvasin, et ta on midagi 40-nega, aga seda ka talle ei ütleks). No ma lühinägelik tegelikult, seega ma usun, et lähedalt on ikka näha, et ta on vanem kui 90-ndatel, aga kaugelt küll aru ei saanud. Sama seksikad lokid ikka! Ma kusjuures arvasin millegipärast, et ta on need ära ajanud ja tuleb lühikeste juustega lavale, aga kus sa sellega! Mulle just sellised lauljad meeldivad, kes suurt möllu korraldavad ja rahvaga suhtlevad, näiteks selle Army of Lovers lauljad ütlesid oma esinemise lõpetades, et aitäh ja kogu lugu. See on nii igaaaaaaaaaaav. Esineja peab selline olema, kes ütleb, et rahvas, tehke häält jne. Siis on palju huvitavam.

Reedel me seisime viimased neli tundi küll püsti ja jalad andsid natuke tunda küll, sest hüpatud ja karatud sai ka piisavalt. Pärast E-Type esinemist hakkasid kõik taksot püüdma ja selle viimasega oli paras keberniit, sest kõik olid hõivatud. Just siis mu telefon pildi kotti panigi ja Härral hakkas aku tühjaks saama. Ta ei ole Taxify ega Uberi kasutaja, aga nüüd ekstra laadis endale selle viimase. Igal juhul mingi takso ma saime lõpuks ja jõudsime ilusti Pihiisa juurde.

Olime nii läbi, et läksime kohe pärast sinna jõudmist tuttu ära. Laupäeval plaanisime kohale minna 16.30ks, sest Roosilehe diskot ei viitsinud kuulata. Laupäev algas Culture Beatiga (normaalne), järgmine oli E-Miljon(ma ei teadnudki, et Emil Rutiku 90-ndatel sellega esines, aga see oli totaalne pask). Mr. Happyman juba hakkas rahvast käima lööma, Londonbeat ei ole minu tomatimahl, Nancy pani rahva juba täiega käima – ehk siis nii megavinge oli! Eelmisel aastal oli ka Nancy, aga siis ta oli laupäeval esimeseks esinejaks pandud – see aga tähendas seda, et rahvast oli veel suhteliselt vähe, nüüd oli aga rahvamass juba selleks kellaajaks kohal! Ja rahvas möllas täiega juba, meie ka sel ajal juba seisime, sest tahtsime veits tantsida ka. Alexial on iseenesest head laulud, aga liiga palju tümmi oli juurde pandud, mis ei sobinud konteksti. Caater esines koos Mari-Liisiga, mis oligi palju huvitavam, sest Caater üksinda poleks nii vinge olnud. Ja õhtu viimaseks esinejaks oli Scooter, mis lasi end lausa tund aeg praadida! Scooter pidi ajagraafiku järgi esinema hakkama kell 23.30, aga hakkas 00.30! Minu vaesed jalad ja selg andsid sel ajal ikka päris kõvasti tunda, sest ma pole harjunud nii palju seisma ja hüppama, mäletan ju eelmisest aastastki, kus ma kolm päeva pärast seda üritust eriti kõndida ei jaksanud. Nüüd nii hull polnud, sest ma sel korral nii palju ei tantsinud. Olime enamasti Härraga sellises asendis, et ta seisis minu taga ja hoidis minust ümbert kinni – ehk siis sellises kaisutamispoosis.

Härra oli eelmisel aastal Tartus juba Scootrit laivis näinud, aga minu jaoks oli see esimene kord. Ja kuigi ma ei ole Scootri fänn, siis peab ütlema, et sellel tüübil on energiat ikka sajaga ning showd oskab ta ka täiega teha, 52-aastaselt niimoodi karata. Ja rahvale meeldiski see kõige enam, sest paljud, kes enne olid laulukaare all istunud, tulid nüüd ka Scootrile kaasa elama. Minu lemmikuks jäi E-Type ja üldiselt meeldisid mulle reedesed esinejad ka rohkem, aga Härra lemmik oligi Scooter. Mina olin selleks ajaks juba nii läbi, selg andis niimoodi tunda, aga Härra kargas minu eest ka, tõstis mu selja taga seistes minu käed ka püsti jne😀 Reedel jõime me festivalil mõlemad ühe siidri, laupäeval olime täiesti kained. Ma ütlen ausalt, et sellistel üritustel mina juua ei jaksa ega tahagi, eelmisel aastal möödus see mul ka täiesti kainelt. Ma jään nii ruttu purju ka, et poleks eriti mõtet, siis oleks pärast eriti väsinud olemine.

Laupäeval läks meil takso saamisega kiiremini ja kui me Pihiisa juurde jõudsime, siis oli tema päris lõbusas tujus, seega me veel kuskil 1,5 tundi istusime kolmekesi tema köögis ning rääkisime erinevatel teemadel. Pihiisa küsis Härralt, et kas ta minu blogi loeb, millepeale viimane mainis, et ei loe, et kunagi piilus mõned korrad, aga nüüd pole lugenud enam. Mul on lihtsalt nii pikad postitused ja kuna Härra kõike nagunii teab, millest ma kirjutan, siis ta ei viitsi enam. Ma siis ütlesingi, et seda parem mulle, kui ei loe  :D Nii Pihiisa kui Härra on mõlemad arvamusel, et ma peaksin oma blogi teenima panema (materialistid nagu nad on :D). Ma ütlesin, et mitte miski pole võimatu, aga hetkel ei pane. Pealegi WordPressile ei saa reklaame peale panna, selle jaoks peaks oma domeeni looma – ja ma ausalt ka ei viitsi sellega tegeleda. Kuna minu lugejate arv pole nii märkimisväärne, et ma sellega midagi nii head teeniksin, siis ma ei viitsi. Mitte et mulle raha ei meeldiks, aga seleta seda siis meestele, kes sellest kogu loogikast aru ei saa😀 Pihiisa ütles ka, et ta nüüd loeb diagonaalis, et kunagi luges ikka kõik läbi.

Magama saime umbes kell 03.30 ajal hommikul ja pühapäeva päeval startisime siis Härraga Tartu poole tagasi. Käisime Põltsamaalt ka läbi, kus ma üle pika aja Härra vanaema nägin, kes mulle mainis, et vaatab mind kogu aeg päevasaates😀 Seda viimast ma tean juba, sest pärast seda, kui Härra vanaema sai teada, et mind võib telekas päris tihti kohata, siis ta on neid saateid vaatama hakanud. Üldse on Härral nii sõbralik ja tore vanaema! Mul on nii kahju, et minul sellist kunagi ei olnud. No lapsena tegelikult oli, aga ta suri, kui ma olin kaheksa-aastane. Mu teine vanaema, kes suri kaks aastat tagasi, ei olnud eriti hea vanaema. Aga nagu öeldakse, et surnutest halba ei räägita, seega las ta jääda (ja ma tegelikult olen sellest juba kirjutanud ka).

Kui veel retrofestivalist rääkida, siis oli seal kaks päris omapärast olukorda. Üks oli nimelt selline, et me Härraga nägime ühte tuttavat. No me vähemalt arvasime, et ta on meie tuttav, sest ta oli täiesti tema koopia. Kuid see tüüp, kes seda naist kannist näpistas ja musutas, ei olnud teps mitte see mees, kellega me teda harjunud nägema oleme. Lähemal vaatlusel saime aru, et tegemist on lihtsalt ülimalt sarnase naisega, mitte see esialgne arvamus, et meie meelest üks ontlik pereema on oma elukaaslast petma asunud. Teine olukord oli selline, et üks minu ees seisev paarike oli samamoodi teineteise embuses nagu meie – ehk siis mees embas naist selja tagant. Ja samal ajal, kui see mees oma naist õrnalt kallistas, kirjutas ta Facebooki chatis mingile teisele neiule, et jah, ta on kontserdil koos sõpradega ja homme näeme ning musid-kallid, et ta igatseb teda ja soovis veel head und ka. Kuna naine oli mehe poole seljaga, siis ta ei näinud, mida mees oma moblas kribab – mina aga nägin väga hästi, sest see tüüp seisis mu ees. Kui tüüp kribamise lõpetas, siis musitas ta oma kallimat ja naine arvas ilmselt, et tegemist on maailma parima mehega. Või kes teab, vbl naine teadis sellest olukorrast, iial ei või teada, aga ma millegipärast ei usu.

Kui nüüd suitsetamise teemat puudutada, siis ma olen samuti arvamusel, et ka sellistel suurfestivalidel võiks avalik tossutamine keelatud olla. Või siis võiks suitsetajale mingi kindel ala olla, kus nad oma kopsuvähki toita võivad. Seda aga kahjuks pole, seega seal rahvahulgas seistes juhtus tihti seda, et nii paremal kui vasakul suitsetati. Kui Härra on muidu väga rahulik mees, siis üks asi, mida ta silmaotsaski ei seedi, on suitsetamine. Kui tüüp meie ees 15 minuti jooksul juba kolmanda sigareti süütas ja meie seda jama sisse hingama pidime, siis ütles Härra: “Tra, ei või siis mujal suitsetada.” See oli esimene kord, kui ma kuulsin aasta jooksul, et Härra üldse sellist sõna kasutas (minul ikka vahel mõned lendavad :D). Mees kuulis seda ja kustutas oma suitsu kohe ära!😀 Ma olen Härralt küsinud, et mis oleks üks asi, mida ta naiste puhul iialgi ei taluks – see oleks suitsetamine. Mina olen ka kusjuures enamasti suhtes olnud mittesuitsetavate meestega (kui Ego välja arvata), sest ka mulle meeldivad rohkem mehed, kes seda ei tee. Eks see ole loogiline ka, et mittesuitsetavad pigem tahavad leida sellist kaaslast, kes seda samuti ei teeks.

Teisel päeval käis retrofestivalil ka kiirabi, hiljem uudiseid lugedes sain teada, et keegi oli vastu piirdeid kukkunud vms. Allan Roosileht tahtis just siis mingit mängu teha (oli esinejate vahepealne pausiaeg), aga jättis selle hilisemaks, sest oleks olnud üpris ebaviisakas seda mängida, kui parasjagu kedagi maas tohterdatakse. Umbes 10 minutit hiljem viidi see inimene kiirabiga ära ka.

Vot selline oli retrofestivalil siis sel aastal🙂 Kui eelmise aastaga võrrelda, siis sel aastal olid minu arvates paremad esinejad. Ma ei ole tegelikult üldse selliste ürituste inimene, seega olengi nõus ainult seda väisama ainult siis, kui kohal on just sellised esinejad, kes mulle meeldivad. Weekendil saaksin ma ilmselt peavalu. Ma oleksin nõus Weekendile minema ainult sellisel juhul, kui tõesti oleks hea seltskonnaga minek ja ma ei peaks ise pileti eest maksma. Kui ma niisama võidaksin pileti, siis ma müüksin selle odavamalt maha. Härra näiteks eelmisel aastal võitis mingis Facebooki mängus Weekendi 3-päeva passi ja tal oli see nimeline pilet – järelikult ei saanud seda maha ka müüa (ehk siis pidi väravates oma nime ütlema ja selle abil sai sisse). Tema siis käis ja jäi rahule, aga ta on veendumisel, et ise ta Weekendi eest ka maksta ei tihkaks, aga kuna tal eelmisel aastal läks nii hästi, et ta selle pileti võitis, siis sellepärast käis ära. Kui ma võidaksin pileti, mida ma ei saaks maha müüa, siis ma peaksin mingi seltskonna endaga ikkagi kaasa meelitama ja end vist täiega täis kaanima, et mul sellisest muusikast pea valutama ei hakkaks😀 Või jätaksin selle üldse kasutamata. Sest kuna suurüritused pole minu jaoks, siis ma olengi nõus nendele minema ainult siis, kui see just selline, mis mulle väga meeldib. Muusika peakski olema sellisel juhul 90-ndate ja või 80-ndate oma. Vastasel juhul ma jääks koju teki alla magama!

Millistel suurüritustel teie oleksid nõus käima? Kas eelistaksite pigem Weekendit või We love the 90s retrofestivali?

6 thoughts on “Nädalavahetus Tallinnas/ E-Type lokkidega tüüp on ikka sama seksikas (ehk siis muljeid retrofestivalist)

  1. Neist kahest – 90ndatel olin ma liiga titt, et sellest muusikast suurt midagi teada ja Weekendi muusikast saab ajuvähi, seega ei külastaks kumbagi😀
    Viikigi “tõttu” käime pigem rockkontserditel, see aasta pole küll ühtki väisanud, aga eelmine aasta käisime AC⚡️DC’l ja üleeelmine Bob Dylanil🙂

  2. AC/DC meeldib mullegi, seda kuulan isegi vahel. Mulle meeldib 90-ndate muusika, sest mu õed kuulasid seda, kui ma laps olin – hakkas endalegi meeldima🙂 Ja meeldib siiani.

  3. Keegi ei ajagi Weekendile, kui see muusika ei meeldi. Retrost olen välja kasvanud, aga kui leidub neid, kes tahavad nostalgiast pinisnääride eesti 60 euri välja käia, palun väga. Nii ei osale ka retro kontsertide loosides🙂

  4. ma olen küll 80-datel laps ja 90-datel pubekas olnud, aga selle aja muusikat ei kuulaks ma vist siis ka, kui keegi mulle peale maksaks… ainult nende esinejate nimesidki lugeda oli valus. küll tahaks, et keegi mu mälust kõik need 90-dad kustutaks…

    a Weekend mulle väga meeldib. see muusika, ma mõtlen. selle nimel ma kannatan 90 000 purjus ossi ka ära.

Lisa kommentaar

