Unenäod, kus sa taipad, et see on kõigest uni…

Ma olen vist juba kirjutanud, et mul on unenägudega mingi veider teema. Ma nimelt enamasti ei mäleta, mida ma unes näen, aga aastas on umbes kolm-neli sellist perioodi, kus ma neid suhteliselt hästi mäletan. Nüüd on vist jälle üks selline periood kätte jõudnud.

Ma nägin eile öösel kahte unenägu, mis mul nii hästi meeles on. Esimene oli neist selline, et Härra ütles mulle, et postkastis on üks kiri, mida ma peaksin lugema. Ta ise kobis tuttu (ja kusjuures me magasime Riia tänava korteris, kus ma elasin Tartusse kolides – ehk siis aastatel 2000-2004 – olin siis vanuses 11-14, kui seal elasin, aga unenägu oli ikka olevikuteemaline).

Ma siis võtsin selle kirja postkastist ja hakkasin suure innuga lugema. See oli trükitud A4, mille esimene pool oli väga muljetavaldav – Härra kirjeldas, kui imeline naine ma olen jne. Ehk siis üks kiidulaul teise otsa.

Teine pool aga nii kaunis polnud, sest see sisaldas seda, et Härra tahab mu maha jätta. Ehk siis see tüüpiline värk, mida sellistel puhkudel ikka räägitakse, et asi pole sinus, vaid minus (ja mis tegelikult alati tähendab vastupidist, aga see on asi, mida öeldakse, et mitte teisele inimesele nii palju haiget teha). No ma siis lugesin selle kirja läbi ja ajasin ta üles – ehk siis küsisin, et mis mõttes nagu. Ta siis unenäos ütleski, et nii on jah, aga tal oli lihtsam seda kirjutada. Minu reaktsioon oli selle lahkumineku puhul veider, sest esimene asi, millepärast ma unes muretsesin, oli see, et meil on We love the 90s retrofestivali piletid ju olemas! (need said eile muretsetud jah, sest ma eelmisel aastal käisin – ega saa nüüdki minemata jätta, sest see on ainuke suurüritus, mis mulle meeldib, sest muusika on just minu maitsele vastav)😀 Härra mainis, et ta annab oma pileti ka mulle ja ma võin siis kellegi teisega minna. Järgmine asi, mis mulle muret valmistas, oli aga see, et appi, ma pean Facebookis nii palju pilte kustutama hakkama, et mis mõttes nagu – ja küsisin Härralt, et kas ta kustutab siis ka kõik meist tehtud fotod ära oma kontolt. Ta ütles, et kustutab jah.

Lõpuks ma siis ütlesin Härrale, et ta hakkab seda nagunii kahtsema, sest kolm meest, kes minust lahku on läinud (vahet siis pole, kes keda on maha jätnud), on hiljem mulle tunnistanud, et see on suur viga olnud – ja et kui nad saaksid aega tagasi kerida, siis nad käituksid teistmoodi. Ja et Ego kirjutab endiselt vahel mulle, et ta abielu ei tee teda õnnelikuks ja ta ikka igatseb mind, kuigi me oleme neli aastat juba lahus olnud (naljakas, et unenäos oli nii palju täpseid päriselu detaile). Härra ütles, et ta on kindel, et temaga juhtub sama, et ta hakkab mind igatsema ja hiljem kahetseb täiega. Ma siis küsisingi, et miks ta mind üldse tahab maha jätta, kui ta nagunii teab, et ta hiljem seda kahetsema hakkab, et mis teema sellega siis on. Ma täpselt ei mäletagi, mis ta sellele vastas, aga jutt jõudis kuidagi selleni, et teda häirib, et mu eksid kogu aeg mu pilte Facebookis laigivad😀 Ja sel hetkel ütlesin ma endale unenäos, et see peab uni olema, sest Härrat ei koti sellised asjad😀 Igal juhul ütlesin ma veel, et fain, ma kolin siis homme välja, aga enne peame veel ühe seksi tegema. Aga selleni me ei jõudnudki, sest just siis ma taipasin unenäos veel kord, et ma näen und. “Aga see on mu Riia tänava korter ju, sa pole kunagi siin olnud. See on see korter, kus ma elasin siis, kui ma Tartusse kolisin. See on minu tuba ja minu pisike voodi. Meil on palju suurem voodi ju ning hoopis teistsugune korter. Ma näen und, saad aru. Ma ärkan kohe üles.” Härra mainis unes, et see võib uni ka olla muidugi, sest tema vaevalt nii pikka kirja kirjutada viitsiks😀

Ja siis ma ärkasin üles. See on vist üks väheseid kordi, kus ma und nähes olen aru saanud, et see on unenägu. Ma tean, et need, kes lucid dreaminguga tegelevad, saavad sellest alati aru – lisaks suudavad nemad oma unenägusid ise suunata, et kui tahavad langevarjuga hüppama minna vms, aga see kõik nõuab suurt vilumust, et selleni jõuda. Pealegi ei ole mina kunagi selle vastu huvi tundnud, sest ma enamasti ei mäletagi oma unenägusid.

Nägin eile öösel veel ühte unenägu, mis oli seotud lõpukirjandiga. Nimelt olin ma otsustanud selle uuesti teha, lootuses, et suudan oma 79 punkti ületada. Kuid see uus süsteem hõlmab teadaolevalt lisaks kirjandile ka grammatikat – ehk siis sain ma ainult 43 punkti! Mu klassiõed said palju parema tulemuse, aga ka selles unenäos sain ma aru, et see peab olema uni, sest mu kõrval olid mu põhikooliaegsed klassiõed, aga mina tegin ju eksami pärast gümnaasiumi! Ja need klassiõed ei käinud minuga koos gümnaasiumis, seega ei saanud nad minuga samas koolis eksamit teha. Jällegi ma ütlesin, et Jaanika, sa ärkad kohe üles, see on unenägu, sinu 79 punkti jääb kehtima, sa ärkad kohe üles. Ja siis ma ärkasingi üles.

Vot sellised unenäod siis. Mõlemas sain aru, et ma näen und😀 Ei tea, kas nüüd on jälle see periood, kus ma natuke aega oma unenägusid mäletan? Mul käib see hooti. Eks näis.

Kui nüüd reaalsesse ellu tagasi tulla, siis kui ma selle kitarripildi endast ise tegin ja selle oma Facebooki profiilipildiks panin, siis Härrale see täiega meeldis, pani love ja siis ütles: “Tahtsin su pilti kommenteerida ka, aga su eks on seda kommenteerinud, seega ma sel korral ei ütle midagi parem.”😀 Ma siis ütlesin talle, et see tüüp ei olnud mu eks, vaid mu kunagine boonustega sõber (mida ta ka teadis). Kuidas ta üldse teab, et see inimene on konkreetselt see? No ma millalgi neli kuud tagasi mainisin talle lambist, et ma kunagi suhtlesin ka ühe noormehega, kes samuti hobikorras joonistas (aga kes sellega juba 10 aastat vms tegelenud oli). Ja siis Härra ütles, et ma talle selle tüübi joonistusi näitaks, mida ma siis tegingi, aga pidin enne mainima, et me olime kunagi sebinud, sest noh… tolle tüübi profiilipildil oli veel minu selline flirtiv kommentaar – ja eks ma olin muid asju ka päris agaralt 2015-nda aasta alguses kommenteerinud (oh seda vallalist Jaanikat, kellele selliseid kommentaare alati piltide alla meeldis visata :D). Ja see praegune kommentaar, mis too tüüp mu pildi alla jättis oli: “Sulle sobib kitarr :)” Ja ju sellepärast mind unenäos see naerma ajaski, sest Härrat sellised asjad närvi ei aja – ja kui ta ka mainib, et ah, ma sel korral ei kommi, siis ta lihtsalt ütlebki seda samamoodi, kui ta ütleks, et ta täna joob söögi kõrvale vett vms. Üks situatsioon sellega oli veel, mis oligi umbes kolm kuud tagasi, kui ma duši alla läksin, siis Härra hõikas, et miks mu eksid mu pilte laigivad alati. Ma siis kisasin vastu, et milline eks, ta ütles jälle selle tüübi nime, kellest just juttu tuli ning ma siis jälle ütlesin, et ta polnud mu eks. Et ta oli mulle suht sama nagu Härrale oli kunagi see tema endine boonustega sõbranna (see, kes mulle teda kiitis ning keda ma isiklikult tean). Ja rohkem pole ma aasta jooksul kuulnud, et ta küsiks, et miks keegi mu pilte laigib või kommenteerib. Tähendab, mõnikord ikka küsib, et kes see on, aga kui saab vastuse, et keegi Flirticust aastast 2014, siis rohkem ei küsi ka😀 Ma ise küsin ka vahel tema puhul sama.

Lisa kommentaar

