Jee, Portugal võitis! :) /Nädalavahetus Põltsamaal/ Kui lapsevanemad käituvad vastutustundetult…

Pole vist suur üllatus, et EM-i finaalis olin ma Portugali poolt. Ei, ma ei ole mingi tulihingeline Portugali fänn, aga kui mul on valida, kas võidab Prantsusmaa või Portugal, siis pole kahtlustki, kumba ma eelistan. Kui Prantsusmaa Saksamaaga poolfinaalis mängis, siis ma nii lootsin, et juba siis langeb suurfavoriit välja, kelle kodumaal kogu see EM toimus.  Ma juba mainisin, et jalgpallis ei seedi ma ühte riiki – see on Hispaania. Lisaks ei seedi ma veel Prantsusmaad ega Brasiiliat. Kuna hetkel oli tegemist EM-ga, siis Brasiiliat ma vähemalt praegu ei pidanud vihkama😀 Kui kaks aastat tagasi MM-l Saksamaa Brasiiliale 7:1 poolfinaalis ära tegi nende endi kodumaal, siis ma valasin õnnepisaraid! Mida rohkem brasiillased nutsid, seda enam ma naersin! Minu meelest on ülim nauding just see, kui suurfavoriit saab oma kodumaal kotti. Eriti sellisel juhul, kui selleks on üks eelmainitud kolmest riigist.

Seega jah – mul oli ülikahju, et ma seda medalite jagamist ei näinud (pidin tööle hakkama minema), sest mulle lihtsalt meeldib vaadata, kuidas natuke ülbikud kotti saavad. Kõik nagunii eeldasid, et Prantsusmaa teeb ära, aga tutkit – ja just seda ma jalka puhul naudingi. Kui need riigid saavad kotti, kelle puhul eeldatakse, et ah, nagunii ju võidavad. Eriti pärast seda, kui selgus, et nad lähevad finaalis Portugaliga vastamisi. Ja isegi ilma Ronaldota võitsid ära, suur aplaus lähebki siinkohal Portugali väravavahile Rui Patríciole, sest ilma temata nad poleks suutnud võita. Eks Portugalil oli omajagu õnne ka, aga jalka vahel ongi selline. Peaasi et prantslased ei võitnud!😀 Kui Island oleks nii kaugele jõudnud, siis ma oleksin muidugi Islandi poolt olnud.

Härral on jalkast suhteliselt suva, aga ta ka sel korral vaatas. Ja toetas ka Portugali, sest noh- sümboolne toetus mulle😀 Kuigi ta ütles, et ma ei peaks nii kõvasti kisama, sest minu elu sellest mängust ju ei muutu, aga ta teab ka juba, et Prantusmaad ma jalkas ei seedi. See on tegelikult naljakas jah, et muidu mul on jalkast suva, liigamängudest ei tea ööd ega mütsi, aga kui on EM või MM, siis on mul oma lemmikud olemas – ja ma olen võimeline oma hääle ära karjuma, kui vajadus peaks olema. Härra ütleski, et jumal tänatud, et need mängud nii harva on😀

Nädalavahetusel käisime Põltsamaal – seal toimus lossihoovis Põltsamaa 90-nda sünnipäeva puhul väike pidu. Esinesid PS Troika ja Justament. Ma olin üsna veendunud, et kui kell 20.00 see pidu algas ja esimesed muusikataktid PS Troika üles võttis, et inimesed niipea veel tantsima ei lähe. Sest kell oli ju alles 20.00. Kui mööda ma ikka panin! PS Troika esimese laulu ajal olid 10 inimest juba tantsima suundunud. Meie Härraga veel ei läinud, aga õhtu edenedes ikka tantsime ka natuke. Mulle on süldimuusika alati meeldinud! Ja õhtu edenedes täitus kogu tantsuplats rahvaga.

Lisaks nendele sinistele WC-dele, mis väliüritustel ikka on, olid seal lähedal üks restoran- seega läksin mina sinna tualetti. Mugavam ja puha. Aga selle krdi WC-uks käis nii sitasti lukku, et ma jäin sinna kinni! Võinoh, tegelikult käis see siis päris hästi ju lukku. Ja ma siis passisin seal ja mõtlesin, et nüüd on pekkis ka, telefoni kaasas pole (jätsin koju). Aga õnneks oli paar naist seal järjekorras ja siis üks hakkas mulle läbi ukse õpetama, et tõmba ust ikka natuke enda poole ja siis proovi uuesti. Suure pusimise peale sain hakkama! Mark oli muidugi, aga mis sa ikka teed😀 See ei ole mul mitte teps esimene kord vetsu kinni jääda. Põhikoolis jäi mulle WC-ukse link pihku ja siis ma kolkisin senikaua, kuni mingid poisid teiselt poolt avasid. Gümnaasiumis tehti meil kapitaalremont tualettides ja siis ma suutsin sinna ka kinni jääda- õnneks mul oli mobla kaasas, helistasin klassiõele, kes mind päästma tuli. Ta siis ka teisel poolt ust seletas, et see käib natuke trikiga. Ja üks kord olen Krooksus ka suutnud kinni jääda, aga siis pusisin ikka suure surmaga selle ukse lahti. Mul peaks juba varsti vetsufoobia tekkima, sest ma suudan neisse kogu aeg kinni jääda. Õnneks veel pole tekkinud siiski!😀

Kuna Põltsamaa on Härra kodulinn, siis nägime seal üritusel palju tema tuttavaid. Ta juhtub nüüd ju umbes korra kuus sinna, mõnikord veel harvem. Väga vinge üritus oli! Pärast lasti Põltsamaa Roosisaarel rakette. Üks mees kommenteeris kõrval: “Jah, rakette suudavad lasta, aga Põltsamaa teid ikka korda ei tee.” Põhimõtteliselt võib selles kontekstis Põltsamaa ükskõik mis muu Eesti linnaga asendada. Härra ema oli ka oma elukaaslasega seal (nad olid enamasti meist eraldi), kes pärast küsis, et kuidas mulle siis meeldis. Ma ütlesin, et olin vaimustuses. Aga ma olengi ju selles mõttes veidrik, et igasugune sült mulle peale läheb, et tavaliselt just 40-sed kuulavad sellist muusikat, aga mulle ka meeldib😀 Ja ma võin seda isegi vabal ajal kuulata.

Üks veider asi jäi ka tegelikult silma. Nimelt mõned noored olid niimoodi peole tulnud, et alla aastased lapsed passisid vankris ja nende vanemad siis panid täie hooga pidu. Ma olen sellisel arvamusel, et nii väikeste lastega ei maksa sellisele üritusele tulla, sest nad peaksid ammu sellel ajal tuduma. Ja olgu, kui sa juba tuled, siis üks vanematest võiks vähemalt kaine olla. Aga ei, kõigil õlled käes (kaks paari oli niimoodi kohal – ehk kokku neli inimest) ja täiega möllavad – samal ajal kaks lapsukest seal kõrval vankris tuduvad (või üritavad tududa sellise mölluga?). Mul küll lapsi pole, aga kui olekski selline lugu, et pole kellelegi last hoida anda ja tahetakse minna välja, siis peaks üks vanematest koju jääma. Tõmmaku kas või loosi, kes nüüd jääb koju, aga nii väikseid lapsi pole minu meelest sünnis sellistele üritustele kaasa võtta. Ja veel hullem, kui siis mõlemad vanemad endal nosu ka täis tõmbavad… Ma olen üldse arvamusel, et kui nii väiksed lapsed on, siis vähemalt üks vanem võiks kaine olla (kuigi ma pigem ei võtaks neid üldse sellistele üritustele kaasa). No olgu, kui mingi aiagrill enda kodus toimub ja lapsed juba magavad, siis ehk jah, aga muudel üritustel võiks see  küll nii olla. Ja sellistele hilistele tantsulkadele ma jätaks pigem minemata, kui võtaks nii väiksed lapsed kaasa. Jah, ilmselt võivad arvamused muutuda, kui lapsed sünnivad, aga ma väga kahtlen, sest mina emana ei kujutaks ette, et ma üldse tahaksin oma võsukese sellisele üritusele kaasa võtta. Ma pigem jääks koju ja asi ants. Ilma lasteta joo end kas või mällarisse (need ajad on ka minu jaoks juba möödas :D), aga no kui lapsed juba on, siis peaks selles mõttes vastustundlikum olema.

Härrale olen ma ikka massaaži sees, sest no pole seda aega olnud. See tund ei ole tegelikult üldse pikk aeg, aga niimoodi argitoimetusi tehes tundub küll. Nädalavahetusel ehk jõuab! Ta nagunii seda ära unustada ei kavatse ju😀

4 thoughts on “Jee, Portugal võitis! :) /Nädalavahetus Põltsamaal/ Kui lapsevanemad käituvad vastutustundetult…

  1. See vankrilaste kõrval joomine on ju iga-aastane jututeema. Võtame näiteks ka Õllesummeri. Ükskõik, mis väliüritus, kus on vali muusika poole ööni.
    Aga ma arvan ka, et üks vanematest võiks kaineks jääda kui nii väikese lapsega ikka rahva sekka peole minnakse.

    • Minu jaoks tundub ka hoomamatu selline teguviis, et juuakse niimoodi, kui endal laps kõrval. Et kui juba lähed sellisele üritusele, mis on niigi väga halb variant, siis vähemalt üks võiks ikka täiesti kaine olla.

  2. See on nii kummaline, et inimesed, kes muul ajal täiesti jalgpallivõõrad on ning seda absoluutselt ei jälgi, hakkavad järsku EMi ja MMi ajal suurteks jalgpallisõpradeks. Arusaadav, et suuri turniire jälgitakse rohkem, aga see “karjunhääleära” kaasaelamine tundub kuidagi liialdamisena, kus lemmikud valitakse mitte jalgpallioskust arvestades.

Lisa kommentaar

