Mida mina beebiblogidest teada olen saanud?

Ma olen avastanud, et tänu paljudele beebi-ja pereblogidele tean ma mitmeid väljendeid, mis raseduse/imetamise/lastega jne seostuvad. Ma olen üsna veendunud, et kui ma aastaid tagasi esimest korda lühendit LA mõnes beebiblogis lugesin, mõtlesin ma umbes midagi sellist, et rase naine käis ruttu Los Angeleses – voh, kui vinge! Hiljem sain aru, et selle all mõeldakse vist ikka midagi muud – ehk siis looteanatoomiat😀 Kui väljendit KV lugesin, mõtlesin, et ilmselt ei saa tegemist olla kinnisvaraga – ja tuligi välja, et tegemist on kuklavoldiuuringuga (?) – no midagi sarnast. RPA puhul ma isegi vist sain suht kohe aru, et tegemist on rinnapiimaasendajaga.

Kuna ma olen nii palju blogisid lugenud, kus käsitletakse rasedust, sünnitust, kõike beebidega seonduvat, siis eks mõned lühendid/väljendid on ikka meelde jäänud. Ja lugedes blogijate sünnituslugusid, siis kuigi paljud sõnad on minu jaoks sama tundmatud kui ükskõik millised hiinakeelsed väljendid (ma nüüdseks tean, mis on epiduraal, enne beebiblogisid lugedes polnud ma seda sõna kuulnudki), on neid ikkagi päris huvitav lugeda. Kas või juba sellepärast, et nendes postituses on tihti selliseid sõnu ja väljendeid, mille puhul ma pean mõtlema, et mida need tähendavad. Õnneks aitab selle puhul see, et mõtled, mida see selles kontekstis tähendada võiks (või siis googeldad!). Ja kuna ma nüüdseks olen nii palju samu väljendeid kohanud, siis hakkab vaikselt meelde jääma, mis on mis. Võinoh, umbkaudselt siis vähemalt. Kui beebiblogisid ei oleks olemas, siis mul poleks ilmselt aimugi, et pärast sünnitust veel mingid emakakokkutõmbed tekkima hakkavad, mis pidavat kohati veel hullemad kui sünnitus ise olema(?). Enne beebiblogide lugemist teadsin ma umbes midagi sellist, et on rasedus, veed ja tuhud ning veed ja tuhud… and thats about it😀 Nüüd ma isegi tean, et on olemas selline asi nagu limakork. Ja ma tean, et Tallinnas on üks väga hinnatud imearst, kes liiga vaikselt räägib, aga muidu on väga hea naistearst😀

Nende raseduspostituste vms asjadega on selline teema, et kui ma muidu ka loen seda blogi, siis loen ma neid postitusi samuti siis edasi; vahele ei jäta, sest minu jaoks on kellegi blogi lugemine nagu raamat, mille puhul oleks natuke veider ju osadest kohtadest üle hüpata. Muidugi alati oleneb, sest kui postituses on liiga palju väljendeid, millest ma ööd ega mütsi ei jaga, siis ma need võin vahele ka jätta, aga üldiselt siiski pigem mitte. Näiteks enne beebiblogisid olin ma suht veendunud, et iga laps hakkab kohe pärast meie maailma jõudmist väga lihtsalt rinda imema, aga siis sain aru, et vahel see ei käi ikka nii kergelt, et peab ikka mingeid teatuid tehnikaid teadma – ja et on olemas lausa imetamisnõustajad. Ja ma olin üsna kindel, et pea igal naisel on rinnas piima, aga siis sain lugedes aru, et päris kõigil ikka pole ka. Ja lapsevankritest on meelde jäänud see, et Emmaljunga on üks, mida väga kiidetakse, aga paljude arvates on see lihtsalt liiga ülehinnatud. Siis on vist veel pöörlevate ja mittepöörlevate ratastega vankrid (sellel oli veel mingi erinimetus?), aga seda enam nii hästi ei mäleta😀 Ja mähkmete puhul pidi Pampers kõige vähem nahasõbralikum olema vist? Ja siis on olemas veel näputoit, mida lapsele teatud kuude vanuses rinnapiimale lisaks hakatakse andma. Kas see on vist mingi pehmeks keedetud kaalikas/porgand vms?😀 Et pakendites on mingid lastele mõeldud püreed, mida saab anda, aga neid võib ka ise muidugi teha.

Kui ma alguses neid postitusi lugema hakkasin, siis ma küll mõtlesin, et kuidas on võimalik nendest asjadest nii palju teada, sest minu jaoks tundus kõik nagu tuumafüüsika. Kuid siis ma sain aru, et loogiline ju, et need inimesed seda teavad, sest nad ise on rasedad/sünnitanud/neil on lapsed. Kuid neid asju ja veel paljusid asju ei teaks ma üldse, kui ei oleks olemas inimesi, kes sellest kõigest blogivad, sest ma ise ilmselt niisama googeldama ei hakkaks. Seega mul on hea meel, et ma tean teatuid asju ka valdkonnast, millest ma muidu ilmselt kolme sõna teaksingi🙂

Kuidas teiega lugu on? Kui teil pole lapsi, kas loetud beebiteemalisi postitusi? Ja kui teil on lapsed, siis kas siis lugesite, kui teil neid veel ei olnud?

 

4 thoughts on “Mida mina beebiblogidest teada olen saanud?

  1. Mhmh, sama lugu, et ainult tänu blogidele tean päris palju rasedusest ja lastest jne. Endal lapsi pole ja ei oota ka seda aega väga huviga ja sõbrannade lapsejuttu ka pole kunagi väga palju kuulata osanud ega huvi tundnud. Veider lugu.

    • Mul pole ühelgi heal sõbrannal veel lapsi ka, seega ma ei kuule isegi nende käest. Üks sõbranna hiljuti mainis, et appi, jaanika, kuidas sa nii palju neid väljendeid üldse tead. Ütlesingi, et blogidest olen lugenud😀

  2. Mul on nüüd laps, aga ei teadnud ka ennem mitte midagi nendest asjadest ja need lühendid olid väga võõrad. Ma raseduse ajal ei lugenud midagi sünnituse, teiste raseduste ja beebide kohta. See kõik tuleb loomulikult. Lapse kasvatamine on maailma raskeim töö, aga usun, et kõik saavad hakkama.

    Igal inimesel on rasedus ja selle järgne periood erinev. Mul ei olnud mingeid valusid emakas imetamise ajal. Mu laps ei tahtnud üldse vankris olla, niiet jumal tänatud, et me saime kasutatud vankri peaaegu tasuta.

    Kindlasti ei tasu osta kõike, mida soovitatakse. Ühele on Pampers hea, teisele paha. Kõik on nii erinev. Beebid on erinevad, nad on ju lihtsalt inimesed🙂

    • Eks see nii on jah. Ma ka ilmselt muidu ei teaks mitte midagi, aga beebiblogide tõttu ma seda kõike teoreetiliselt teangi, praktiliselt ei tea muidugi mitte midagi😀

      Jah, näiteks ka sünnitus on inimestel ju väga erinev, mõnel on kerge, teisel jälle megaraske ning pikk.

Lisa kommentaar

