Mu sõbranna kirjutas raamatu (ehk siis lugu sellest, kuidas ma oma esimesel raamatuesitlusel käisin!)

Vahepeal on juhtunud see suurepärane asi, et mu parim sõbranna kirjutas raamatu valmis! Seega käisin ma kolmapäeval oma esimesel raamatuesitlusel Tartu kaubamaja Apollos (jah, ma polnud varem mitte ühelgi raamatuesitlusel käinud). Ma ise olin seda raamatut küll juba varem lugenud, sest sõbranna saatis selle mulle failina juba siis, kui ta selle täiesti valmis kirjutas, aga avaldamiseni oli veel aega. See raamat on siis palverännakust Hispaanias, mis ta sügisel 2014 ette võttis – ehk siis kõndis viie nädalaga ligemale 900 km. Mul on selle sõbrannaga väga palju ühist – me mõlemad jumaldame hispaania keelt (tema on seda ka ülikoolis õppinud ning aasta ka kunagi Hispaanias elanud), meie mõlemi unistus on raamat valmis kirjutada, mis nüüd temal täitus, samuti plaanib ta millalgi Ladina-Ameerikasse vabatahtlikuks minna, mis minul juba tehtud on. Ja see sõprus sai alguse kunagi Heast Lapsest, kus tal kirjasõbrakuulutus oli ning ma talle kirjutasin. Paremat otsust ei olekski ma elus saanud teha!🙂

Kõigepealt tuli ta meie juurde, kus mõned ettevalmistused tehtud said: tegime puuviljavaagna valmis, muud asjad olid tal tellitud, mille ta siis kesklinnas enne esitlust kätte sai. Härra viis meid kogu tavaariga linna ära, seega olime kõik koos ka esimesed, kes sinna kohale jõudsid – aitasime sõbrannal seal ka natuke asju paigutada. Olin Härrale juba maininud ka, et suure tõenäosusega tuleb mu eks Romantik ka esitlusele (sest ta attendis seda üritust Facebookis, sellepärast ma teadsingi), sest mu sõbranna saab temaga väga hästi läbi – mõlemad ju räägivad hispaania keelt ka. Samuti tuli esitlusele mu teine parim sõbranna koos oma kallimaga.

Esitlus oli vinge, kokku oli vast kuskil 20 inimest, aga Tartus oligi vähem, sest enamik tuttavaid/sõpru elabki sõbrannal Tallinnas, kus tal selle kuu lõpus teine esitlus tuleb. Küsisime enne sõbrannalt, et ega tal närvi sees pole, aga kuna ta töötab suviti giidina (hispaania ja inglise keeles, vahel ka eesti keeles), siis ilmselgelt on ta esinemisega harjunud – seega tal närvi polnud. Pealegi olid kõik ju tuttavad näod ka, aga kui ka ei oleks olnud, siis poleks nagunii närvi olnud. Mul tuli endalgi esitluse ajal peaaegu pisar silma õnnest (ja ma tavaliselt ei ole selline inimene, kes õnnest eriti pisardama kipuks), sest ma ju nii mäletan, kuidas ta seda palverännakut alles planeeris, ta oli seda ammu teha tahtnud, aga lõpuks 2014 tegi siis ära. Ja nüüd on see kogemus raamatukaante vahel ka🙂

Pärast esitlust saime siis veini juua (no mitte kõik küll, raamatu kirjutanud sõbranna kallim ega Härra mitte, sest nad olid roolis) ja muud head paremat süüa. Siis tervitasin ka korraks Romantikut, kes esitlusele tuli. Hiljem Härra küsis, et kas see ongi mu eks, ütlesin, et jaa😀 Ma küll kahtlen, et ta esitlusest midagi aru sai, sest see oli ju eesti keeles, aga pärast rääkida sai mu sõbrannaga hispaania keeles ikka. Ja siis ostsime kõik sõbranna raamatu, kuhu saime ka pühenduse sisse.

Olime viimased, kes sinna veel jäid, sest meil oli suursugune plaan – kuuekesi välja minna! Minu kaks parimat sõbrannat, mina ja meie mehed. Niimoodi polnud me kunagi veel väljas käinud, sest kuigi mu parimad sõbrannad teavad teineteist juba ammu ja nad omavahel ka suhelnud (näiteks kui ma Mehhikos olin, siis nad käisid kahekesi peol), aga päris niimoodi, et mehed ka oleksid, ei olnud me kunagi juhtunud kõik koos olema.

Jätsime alguses sõbranna veel oma kallimaga sinna, sest nad pidid ootama, millal nõudele järele tullakse – seega suundusime neljakesi Pahadesse Poistesse istuma (jah, see koht on üks mu lemmikutest). Hiljem liitusid meiega teine sõbranna ja tema kallim ka. Õhtu oli supertore, kuigi ma kujutan ette, et kahel täiesti kainel inimesel (Härra ja sõbranna kallim) on raske veits vindiste seltskonnas olla😀 Kuna nii Härra kui selle sõbranna kallim on nagunii pigem introverdid, siis pläkutasid naised väga palju😀 Võinoh, tegelikult kõige rohkem rääkis ikka mu ühe sõbranna kallim, kes ongi totaalne ekstravert, kui me seltskonnas oleme (see, kellega Härra ka nüüd väga hästi läbi saab ja kes mulle septembris mainis, et kui ma Härraga asjad pekki keeran, siis mul tuleb temaga tegemist – mu eelmiste kallimate suhtes pole ta kunagi nii resoluutne olnud :D).

Ühest pole ma kunagi aru saanud – kuidas need meie seltskonna naljad alati nii vasakule lähevad?😀 Tihti juhtub see niimoodi, et ma enda meelest teen mingi täiesti tavalise kommentaari ja siis hakkab keegi naerma, sest ma olen jälle midagi sellist öelnud, mida saab vasakule mõelda. Aga mulle see meeldibki, sest ma olen alati oma seltskonnas pigem selline nilbik olnud, kes võib igast teemast rääkida. Võõras seltskonnas mitte, aga omade keskel küll😀 Sest tõesti – ei ole vist asja, mida mu parimad sõbrannad ei teaks (üks kord sõbranna kallim mainiski, et nagunii ma tean, mis nende voodielus ka toimub, sest ma tean ju kõike😀 ja noh, vastupidi ka, et mu sõbranna teab detailselt ka, mida mina teen või ei tee :D). Nad teavad isegi seda, millal mul päevad algavad😀 Aga seda teab Härra ka nagunii, sest nad on mul nii regulaarsed nagu kellavärk.

Õhtu lõppes tegelikult isegi suht varakult, sest järgmine päev oli ju tööpäev. Sõbranna võttis veel meie juurest oma asjad, mis ta siia oli jätnud. Ja siis sai tuttu ära minna – mina veits vindisena ja Härra täiesti kainena.

Eile sain sõbrannalt Facebooki chatis raamatuesitluse pildid ja kui Härra neid nägi, siis mainis: “Su eks on peaaegu igal pildil.”😀 Küsisin veel raamatuesitlusel teiselt sõbrannalt, et ei tea, kas neid peaks viisakuse pärast tutvustama, aga ta arvas, et see on pigem erand, et nad ühistele üritustele juhtuvad, seega ütles, et mis ma neist ikka tutvustan. Pealegi ei meeldi Härrale eriti inglise keeles rääkida ning hispaania keelt ta nagunii ei oska. Seega ei tutvustanud ka.

Muidugi tuli kuuekesti väljas istudes ka teemaks, et järgmine esitlus on minu oma, kuhu me kõik läheme. Ma siis ütlesin, et niipea seda veel ei juhtu. Mul on visioon olemas oma kunagisest raamatust, mida ma kirjutada tahan, aga selleks pean ma veel paar aastat arenema. Tähendab… pool raamatut saaks praegu kirjutada, aga ülejäänut veel ei saaks. Mul on isegi pealkiri mõeldud, aga et jõuda sinna teise pooleni raamatus, pean ma veel paar aastat küpsema🙂 Umbes aasta tagasi kirjutas mulle ju Epp Petrone, et kas ma ei tahaks oma kogemusest Mehhikos kirjutada, et ta oli ühiste tuttavate käest infot saanud, et ma seal käisin ning nad siis otsisid kedagi, kes just “Minu Mehhiko” kirjutaks, aga kui ma talle siis vastasin, et olin seal pool aastat ning vabatahtlik, siis ta ütles, et kuna neil vabatahtlikest juba mitu raamatut (“Minu Argentiina” näiteks), siis nad hetkel seda varianti ei tahaks. Siis olin muidugi kurb, sest minuga võeti ise ühendust, aga siis öeldi, et ikka ei saa. Et köeti lootused nii üles ja siis öeldi, et sorri, jääb ära. Aga mis seal ikka – ma sellepärast ennast kunagi ise välja ei pakkunud Mehhiko asjus, et ma reaalselt olin seal ju ainult pool aastat… Samuti ei saanud ma oma projekti tõttu ka eriti reisida, sest see oli nii tihe. Minu visioon oma tulevasest raamatust pole üldse reisimisega seotud. Ma kusjuures hakkasin ühte teist visiooni ajama novembris 2014, sain isegi tuttava kaudu ühe kirjastuse omanikuga jutule, aga ta oli kuidagi ise nii pealetükkiv, kui ma oma nägemuse ära rääkisin. Helistas ja sõnumineeris kogu aeg ise… Ja kui ma lähemalt uurisin, millega nende kirjastus siis ka tegeleb, tuli välja, et nad annavad ainult loodusraamatuid välja! Ilmselgelt poleks ma ju sihtgrupp😀 Seega jäi see asi sinnapaika, ütlesin, et ma hetkel jätan selle asja katki. Kuna muu uus visioon on sellest eelmisest hoopis teistsugune, aga nagu ma juba ütlesin  – ma vajan veel küpsemist🙂 Kui mitte enne, siis 30-ndaks eluaastaks see tuleb! Võinoh, millalgi🙂

Ilusat nädalavahetust teile kõigile🙂

Lisa kommentaar

