Mis mind blogide lugemise juures kurvaks muudab?

Blogimise juures muudab mind üks asi alati kurvaks. Tegelikult blogide lugemise juures. Kasutan küll hetkel Aili blogi näidet, kuhu ma ka vastava kommentaari jätsin, aga olen seda teisteski blogides märganud. Lugu üldiselt on järgmine: blogija kirjutab enda jaoks mingist olulisest asjast, aga jätab väga palju rääkimata, sest ta kardab, et tulevad mingid kommenteerijad, kes hakkavad seda kõike kritiseerima. Minu kommentaar seal blogis oli selline:

Ma olen alati mõelnud, miks osad blogijad alati ette ja taha vabandavad või end põhjendavad, kui nad kuskil on käinud, mis aga üldsuse normidega ehk kokku ei lähe – vähemalt nende arvates. Mida see teile annab? Blogi on koht, kus blogijat ei peaks kottima, mida teised arvavad. Kui sulle meeldis see, kus sa käisid, siis jumala eest – see ongi kõige olulisem! Sellest ongi kahju, et paljud blogijad jätavad oma mõtted lihtsalt sellepärast kirjutamata, et äkki peab midagi põhjendama hakkama. Nii ebaloogiline minu arust, sest oma blogis ei pea mitte midagi põhjendama. Sinu enda elu, sinu valikud ju.

Ja nii ma arvangi. Ma saan muidugi aru, et sellisel juhul oleks viisakas vabandada, kui sa oma arvamusavaldusega ikka täiesti ämbrisse astusid. Näitena võib kasutada siin kunagist Lipsukese postitust, kus ta seda kritiseeris, et miks paljud emad liiga ruttu RPA (rinnapiimaasendaja lühend, eksole? mul pole küll lapsi, aga seda lühendit teangi tänu blogidele :D) peale üle lähevad ega ürita ise rinda anda. Kommentaaridest tuli välja, et tegelikult teevad enamik naisi seda siiski raske südamega, sest neil endal lihtsalt pole rinnas piima. Sellisel puhul ma saan aru, miks vabandamine on põhjendatud, sest Lipsuke lihtsalt kritseeris teemat, millega tal endal kokkupuudet polnud, aga mis paljude naiste jaoks on väga valus teema. Et ei minda niisama lambist RPA peale üle nagu Lipsuke oma postituses väitis, vaid seda tehakse alles siis, kui ikka kõik muud variandid on ära proovitud – ja seda tehakse väga raske südamega… Pärast seda kirjutas Lipsuke vabandava postituse ja sellest saan ma tõesti aru.

Aga paljudel juhtudel kirjutab blogija mingist teemast ja ütleb umbes taolise lause, et ta ei hakka seda kõike pikemalt lahkama, sest ta ei taha, et inimesed teda valesti mõistaksid ning siis kommentaariumis tuleks mingi arutelu, mis lõppeks sellega, et kõik lugejad ehk ei saaks asjast aru. Jah, ma tean, et paljud blogijad ei kirjutagi oma isiklikest veendumistest, sest nad ei ei taha seda teha, aga mõnel juhul ongi pigem probleem selles, et seda ei tehta just nimelt sellepärast, et ehk läheb kommentaariumis andmiseks (ja enamasti kirjutavad seda just sellised blogijad, kelle kommentaariumis ei lähe iial andmiseks). Vot sellest kirjutamata jätmisest on minul aga kahju, sest ma kujutan ette, et palju häid mõtteid  jääb just nimelt selle põhjuse pärast kirjutamata. Ka siis, kui tegelikult tahetakse, aga… Lihtsalt ei saa, sest ehk tuleb keegi, kes loeb midagi valesti välja.

Siinkohal võib keegi öelda, et aga Jaanika, see on ju ka kivi sinu kapsaaeda, sest sa ise kirjutasid ka kunagi seksist nii avameelselt ja detailselt, aga nüüd… on selles mõttes vaikus. Minu puhul on ehk asi hoopis selles, et ma kirjutasin sellest nii palju, et nüüd mul on kopp ees sellest😀 Mitte seksist endast, vaid selle kirjutamisest (et ma ei viitsi jah kirjutada a la, et näed, täna seksisime Härraga. Ja eile ka, aga üleeile jäi vahele, sest olime liiga väsinud jne – suvalised näited hetkel). Minu jaoks elas see oma aja ära, aga kirjutada meeldib mulle ikkagi🙂 Lihtsalt nüüd enam seksist detailselt ei kirjuta.

Vot sellised mõtted siis esmaspäeva öösel🙂

10 thoughts on “Mis mind blogide lugemise juures kurvaks muudab?

  1. Luba ma nüüd põhjendan😀
    Tunnistan, et mingil ajal vabandasin küll enda blogis maru tihti. Eriti kui alustasin trennipostitustega ja paljudel oli vaja arvamust avaldada, et see on nii nõme (ja ma võiksin natuke enda lugejatele ka mõelda, keda see ei huvita… taoline see kommentaar oligi). Ühel hetkel tuletati ka mulle meelde, et milleks üldse vabandan kui kirjutan ilmselgelt asjast, mida ma naudin. Ja seda meeldetuletust oli mulle ka vaja🙂 Trennipostitused all the way, isegi kui mõnel on vaja mainida, et natuke liiga palju.
    Küll aga too viimane teema mu blogis (mida kommenteerisid) on väga-väga isiklik. Jah, osa põhjusest, miks ma sellest rohkem kirjutada ei taha, on tundmatute inimeste lahmivad reaktsioonid (mida muidugi ei pruugigi tulla). Tegelikult ei taha lihtsalt üldseee seda osa enda elust avaldada blogis võõrastele.

    • Aili, tõin su sellepärast näitena välja, et see juhtus hiljuti. Aga üldiselt mõtlesin teisi blogijaid ka, mitte konkreetselt ainult sind. Muidugi ma saan aru, et kui teema on liiga isiklik, siis ei taheta sellest kirjutada, aga ma olen ka teiste blogide puhul märganud seda, et ei kirjutata just sellepärast, et äkki keegi hakkab kommentaariumis lahmima. Ja vot sellest ongi mul kahju.

  2. Jaanika, ka sina räägid tihti asjadest millest sa muffigi ei tea aga ka ei vabanda. Ja väga palju detaile jätad tihti kirjutamata. Et kirjatükk ilusam ja huvitavam oleks. Seda tehakse ka päriselus. Ikka osadele räägid rohkem ja teistele vähem. Heale sõbrale räägid detailselt miks sa arsti juures käisid aga suvalale tuttavale ütled, et oli vaja kontrollida miskit.

  3. Täiesti offtopic, aga see päisepilt on minu arvates kõikidest senistest ilusaim! Kuidagi nii sooja, rahuloleva ja rõõmsa mulje jätab🙂

  4. Ma jätkan seda offtopic teemat parem, minuarust sul on päisepildid alati nii suured, et peab päris tükk maad scrollima enne kui tekstini jõuan. Mul oli kunagi blogi alguses sama asi, aga parandasin (muutsin) ära ja nüüd tundub mugavam. Sest sain lugejatelt isegi kiitust selle eest, et mingi suur naisepilt esimesena vastu ei vaata😀 aga võibolla sulle meeldibki nii, las siis olla. Ja pilt ise muidugi Sul ilus!

    • Mul on jah mõnikord päris suured need pildid olnud, see praegune on isegi suht okei suurusega (võrreldes siis mõnede eelmistega). Et väga palju scrollima isegi ei pea😀 Mulle just selline suurus meeldibki nagu hetkel on. Mõnikord viskab nii suureks ja ma ei ole osanud seda muuta ka, nüüd on WordPressil see päisepildi lisamine kuidagi mugavamaks tehtud.

      Ja aitäh ka🙂

Lisa kommentaar

