Vestlused, mis panevad sind mõtlema.

Ma ei tea, kuidas teiega lood on, aga ma vahel ikka mõtlen, kuidas mõned naised reaalselt oskavad normaalsed naised olla. Kuidas te oskate kompromisse leida, mitte vahel lihtsalt vinguda asjade üle? Ma olen oma minevikus ju mitmeid kordi kuulnud suhtes olles, et ma olen isekas naine ja ma alati pean vaidluses peale jääma. See pole minu jaoks mingi uudis. Ja kuigi nüüd Härraga suhtes olles olen ma vist parim versioon üldse endast, kes ma kunagi olnud olen (jah, ma oskan end võrrelda küll ja tean, et see nii on), siis vahel tuleb minus ikka see osa välja, kellele ei meeldi kompromisse teha, kes on nende suhtes natuke allergiline. Ja ma tõesti ei tea, millest see tuleb, et ma selline olen.

No igal juhul läksime me eile vaidlema mingi mõttetu asja üle. Tegelikult ei läinud, sest Härra ei ole eriline vaidleja, aga mina ajasin oma joru, et ma tahan, et asi oleks niimoodi, nagu mina tahan. Lõpuks jäime mõlemad vait ega rääkinud natuke aega enam midagi, kui Härra lõpuks esimesena sõna võttis.

Härra: Jaanika, miks sulle peab alati õigus ning viimane sõna jääma? Miks sa ei ole nõus kompromissile minema?

Jaanika: Ma ei tea, miks ma selline olen. Ma olen vist harjunud suhtes oma tahtmist saama.

Härra: Tundub küll jah. Aga see pole õiglane ju, saad aru? Sinu puhul ongi kaks äärmust: sul on kas asjadest täiesti suva või sa vaidled lihtsalt sellepärast, et sa jumala eest ei taha alla jääda. Sind justkui ei huvitaks minu argumendid asjade suhtes.

Jaanika: Mind huvitavad, aga ma vahel lihtsalt ei tea, kuidas sellistes olukordades käituda. Vahel ma mõtlen, et ma ei oskagi ju reaalselt hea naine olla.

Härra: Sa oled hea naine. Lihtsalt vahel ma tunnen, et natuke isekas. Kui sinu jaoks on uudne asi kompromisse leida, siis minu jaoks on uudne see vingumine. Ma ütlen ausalt, et mitte ükski naine ei ole minuga niimoodi vingunud nagu sina vahel seda teed.

Jaanika (natuke solvunult, et mis mõttes võrdleb mind niimoodi teiste naistega): Siis on sul ju head naised olnud…

Härra: Ma ei öelnud seda selleks, et sind halvemini tundma panna. Ma lihtsalt ootaksin ja tahaksin, et sa vahel vaataksid asja natuke teisest vaatenurgast. Ehk lihtsalt üritad?

Jaanika: Jaa, üritan. Ma vist ütlesin sulle juba meie tutvuse alguses, et ma olengi keeruline naine😀

Härra: Ütlesid küll jaa🙂

Võib-olla muidu oleks mul asjadest kama, aga kuna ma olen samamoodi öelnud Härrale mõne asja suhtes, et mis mind häirib tema käitumises ja ta on seda üritanud paremaks teha, siis ma näen, et ta kuulab mind. Ja järgmine kord ta käitubki niimoodi või vähemalt üritab, nagu ma olen öelnud, et ta võiks mõnes olukorras käituda. Ja see on asi, mida ma hindan väga kõrgelt.

Tegelikult on üks asi veel omapärane. Nimelt on paar korda juhtunud, et kui tema on juba näiteks kahel või kolmel eelneval korral süüa teinud ja ma ise hea meelega mugiksin sel korral rämpstoitu, siis ma jätan selle vahele, sest üksi oleks ju väga mõttetu seda süüa (ta ei söö eriti rämpstoitu) ja seega ma lähen teen sel korral ise süüa (ilma et keegi mulle midagi ütlema peaks). Ja see osa on minu jaoks uus, sest ma ei ole varem mitte kunagi tajunud endas seda Jaanikat, kes ei tee seda, mis tal endal parasjagu pähe tuleb, vaid reaalselt ka arvestab teise inimesega. Jah, nagu ennist näha, siis ega see vingumine lööb vahel ikka välja, aga midagi on ikka teistmoodi. Kas või see, kuidas ma pärast seda olukorda käitun ja kuidas ma ehk saan ise ka aru, et alati ei saa asjad nii olla, nagu mina tahan.

Pihiisa ütles mulle kunagi: “Jaanika, kui kunagi tuleb mees, kelle jaoks sa oled valmis süüa tegema, siis ilmselt on see mees just see, kes on väga palju väärt sinu jaoks… Mõtle sellele. Ja kui millalgi nii läheb, siis meenuta seda, mida ma just ütlesin.”

Ja tegelikult ju nii ongi. Mitte ainult söögitegemises, vaid üldse. Täna vaatasin, kuidas Härra üle pika aja joonistas, ta polnud seda pool aastat teinud, aga talle vahel meeldib seda teha. Hiljem tema kaisus olles mõtlesin, et mul on nii vedanud, et ta mul olemas on. Ja sain jälle aru, et ma olen nii kuradima õnnelik🙂 Kuigi jah, ma ehk ei näita seda just kogu aeg välja.

Ega Härragi seda alati ei tee, aga eelmisel nädalal mängis ta lotot (ta viimasel ajal on vahel mängima hakanud). “Kahte jackpoti järjest küll tulla ei saa,” ütles ta enne numbrite üle kontrollimist. Kui küsisin, et mis mõttes, siis ta ütles: “Sina ju eelmisel aastal tulid mu ellu, 1.septembril. Seega jackpoti ma olen juba võitnud.”  See pani küll naeratama🙂

9 thoughts on “Vestlused, mis panevad sind mõtlema.

  1. Minu puhul vingumine ja bitch mode on tähendavad tavaliselt PMSi😀
    Sa kontrolli oma tsükkel ka üle – kaks vingumistüli paari päeva jooksul ei pruugi olla ainult kokkusattumus🙂

  2. Ma armastasin ka varasemalt palju vinguda ja nö nokkida. Kohati teen ma seda siiamaani, aga ainult siis, kui ma tunnen, et midagi on valesti või tunnen, et kuskil oleme kuidagi kaugenenud. Seda tekib õnneks üsna harva. Noh, suuremad tülid on minu meelest kohati lähendavad, sest siis saab suud puhtaks rääkida ja teada, mida kumbki asjaoluline mõtleb ja tunneb kindla käitumise osas. Ilma karjumata muidugi, sest arutledes ja tunnetest rääkides selgub rohkem, kui karjumisel.

    Kompromissidel on oluline osa, kuna see toimub mõlema kokkuleppel ja selleks, et õnnelik olla. Kompromisse puhul on hea mõelda seda, et armastus tähendus on see, et sa oled valmis tegema teise heaolu nimel palju ja sooviksid, et ta päevad oleksid täis ainult päikest, rõõmu ja kordaminekuid. Just seda saab ka kompromissidega teha, kuna see näitab sinu armastust. See, kui sa üritad vaidluses peale jääda ja võita, on see isekas ja sellega on soov, et kaaslane kannataks. Kõlab halvasti eks, kuid nii see paraku on.
    Aastaid tagasi, kui tihedamini vaidlesin ja nokkisin ning alla ka ei andnud, vaid pidin võitma. Kaaslane võttis südame rindu ja ütles, et tema ei jaksa niimoodi, talle ei meeldi vaielda hommikuni ja ta annab niimoodi meie suhtes alla, kui ma ei püüa temaga arvestada, kompromisse teha ja vingun koguaeg edasi. See oli see, mis pani mind paika ja pärast seda püüdsin ennast tagasi hoida. Kui oli ka mingi jama, siis kõigepealt rahunesin ise maha ja rääkisin mõistlikult, ei ühtki kaklust ega midagi. See enda sundimine tagasihoidmisel on väga palju kasuks tulnud. Pisiasjadest ma ei tee välja ja püüan aru saada, et kui mul on ikka sitt päev, siis on ja see pole teiste inimeste süü.🙂

    Minu teekond siis normaalsuse poole.🙂

    • Oi, oi, sinu jutt pani mind veel rohkem mõtlema, et niimoodi ei saa käituda, nagu ma vahel käitun. Sest seda küll ei tahaks, et Härra mulle niimoodi ütleks, see mõjuks küll külma dušina. Aga mul on hea meel, et sa oma käitumist parandasid ja aru said, et päris nii ei saa🙂

  3. Mina olin ka varem vinguja, aga oma praeguses suhtes ma lihtsalt olen vait, sest ma tean, et kui ma vingun või muul moel rahulolematust avaldan, siis öeldakse mulle nii teravalt ja halvasti, et süda läheb pahaks. Sa peaksid olema tõesti väga õnnelik, et oled leidnud sellise härra, kes sinuga sedasi rääkida oskab ja nii arvestav on. See ei ole minu arvates sugugi tavaline, et mees ütleb naisele: ma ei öelnud seda selleks, et sind halvemini tundma panna. Või siis lihtsalt mina ei ole seni veel universumi meelest selliseid mehi ära teeninud…

    • Minu jaoks ei ole see ka tavaline käitumine, ma pole iial varem nii mõistlikku noormeest kohanud nagu Härra seda on🙂 Aga muidugi oled sa universumi meelest sellise mehe ära teeninud, kes niimoodi ei käituks, nagu sa just kirjeldasid! Seda on kurb kuulda, et sulle vingumise peale kohe niimoodi koledalt vastu öeldakse. Muidugi ei pea mees seda täiesti taluma, aga mõistlikult võiks küll sellele kõigele vastuse anda. Nii on nõme, kui solvama hakatakse.

  4. Kui tahad Härrale hea naine olla, siis ütled talle, et loterii on mõttetu ta peaks selle maha jätma.🙂 Korra või paar aastas ju võiks põnevuse nimel, aga pideva mängimisega jääb paratamatult miinusesse. Mõttekam on näiteks spordiennustus või aktsiad, sest nende puhul on vähemalt teadmiste ja loogilise mõtlemisega võimalik tulu saada.

    • Ta on aktsiatega ka hästi vähe tegelenud🙂 Tema arvates see paar eurot teda nädalas vaesemaks ei tee, mis ta lotole raiskab.

    • Mitte eriti hästi, aga eks see ole alguse asi. Kuigi ta veel ei tea, kas ta proovib uuesti. Ehk kunagi hiljem. Aktsiatest räägin siis, lotot mängib ta ikka.

Lisa kommentaar

