Miks naised kuulavad autoriteetseid mehi vol 2

Sina, kes sa googeldasid: “Naine teeb kõik selleks, et olla õnnetu.” –  siis tõsiasi on see, et paljudele naistele tõesti meeldib õnnetu olla. Kogu aeg. Ma nüüd ei tea, kas see googeldaja oli mees või naine (tundub nagu mees, kes oleks mures oma naise pärast, aga kindel ei ole), aga eks minagi olen vahel lihtsalt õnnetu olnud. Ilma mingi näilise põhjuseta. Viimasel ajal ma küll küll üritan siiski optimist olla, aga alati ka ei taha õnnestuda. Kuigi mu sõbrannad väidavad küll, et ma võtan elu alati nii chillilt ning kaua ei nukrutse mitte kunagi, millel tegelikult on ka tõepõhi all.

Vahepeal olen siin Terminaatoriga palju koos olnud. Üks õhtu hämmastas ta mind oma küsimusega, kui ta tahtis teada, miks ma teda kardan. Alguses ma küll mõtlesin, et ta on vist värvihaisust segaseks läinud (kuna tegi terve päev köögis remonti), aga kui sellele mõtlema hakkasin, siis taipasin, et tegelikult on tal osaliselt õigus. Sõna kartma ei ole küll päris õige sõna, pigem on see aukartus. Olen siin kunagi ka autoriteetsetest meestest kirjutanud –  https://minumoodimaailm.wordpress.com/2012/05/23/miks-naised-kuulavad-autoriteetseid-mehi/

Lühidalt öeldes on minu jaoks autoriteetsed mehed sellised, keda ma mingil imelikul põhjusel peaaegu alati kuulan – ehk siis liidriomadustega. Ja nagu ma ka sealses postituses mainisin, et nende meeste vanus ei ole sel puhul oluline, et pole niimoodi, et kui tegemist endast natuke vanema mehega, siis on kohe autoriteet. Ja sellest, kas mees on minu jaoks see autoriteet või mitte, saan ma kohe aru, ma ei pea teda selleks nägemagi, isegi telefonivestlusest piisab. Ja kui ma tavaliselt võin meestega päris kamandav või kapriisne olla, siis nende meestega ei õnnestuks see mitte kunagi. Ja samas on hea, et see ei õnnestu, sest see meeldib ka, et nad just selliste omadustega on.

Minevikus on sellised mehed olnud Kuum (kõigest minuvanune noormees, kellega ma Hispaanias praktikal olin ning kes mind süüa tegema pani, tavaliselt ei õnnestu see mitte kunagi mitte ühelgi mehel – temaga olime me lihtsalt inimesed, kes juhtusid koos praktikal olema, mitte midagi muud), Hääl (noormees, kellega ma ainult paar korda deidil käisin), Tegus (mees, kellega ma küll seksisin ja väljas käisin, aga kelle puhul ma uskusin, et ta võib abielus olla. Lõpuks me enam edasi ei suhelnudki, aga ma usun, et mul oli selle abielu suhtes õigus), Hurmur (temaga me seksini ei jõudnud, aga olin megaarmunud, elas tol ajal Iirimaal ja ma mingi seitse kuud ootasin, millal ta ometi Eestisse puhkusele tuleb, aga siis, kui ta lõpuks tuli, lõikasin ise kogu suhtluse temaga katki, sest mulle tundus, et tal oli kõigesti täiega pohhui, lisaks hakkasin ma sel ajal juba vaikselt Kavalaga sebima), Magnet (ka üks klubitutvus, kellega ma ei seksinud, aga kelle puhul olid need liidriomadused nii märgatavad).

Seega võib öelda, et neid mehi pole mu elus nii väga olnud – või siis pole mul nendega midagi tõsisemat tekkinud. Ma pole kunagi suhtes olnud mitte ühegi sellise mehega, sest kuigi nad meeldivad mulle, tekitavad nad ka parajal määral sellist aukartust. Ehk siis liidrid, nagu ma juba ka mainisin.

Terminaator on minu jaoks üks neist. Kui ma sellele küsimusele mõelnud olin, siis ma ka ütlesin talle ning üritasin selle asja lahti seletada. Kõigepealt ma muidugi küsisin, et miks ta üldse sellise küsimuse esitas, ta mainis, et näiteks, kui ta kas möödub vms ja ma teda kallistada tahan, siis ma küll teen seda, aga alati ootan temapoolset vastureaktsooni, et kuidas ta reageerib vms. Ning tal on tegelikult õigus ka. Ma siis ütlesingi Terminaatorile, et vbl alguses ma nii väga temaga ei julgenudki suhelda, sest taipasin ära, et ta on just nimelt selline mees. Sellest lihtsalt saab aru, vähemalt mina saan.

Ma nüüd ei ütle seda, et mehed, keda ma enda jaoks autoriteetseteks ei pea, et nemad oleksid halvemad vms – oh ei, aga nende puhul on see asi kuidagi teistmoodi. Ma olen tavaliselt selline naine, kes mehi väga ei kuula. Kui mees ütleb mulle, et ma läheks paremale, lähen ma nimelt vasakule jne. Ka muudes suhtlustes olen ma selline, ma kuulan väheseid inimesi. Ja kui ma ka kuulan, siis enne läheb kaua aega, et ma seda üldse tegema hakkaksin, sest ma pean mõistma, et see tegevus tõesti tuleb mulle kasuks. Ehk siis parajalt isekas, tunnistan. Minu jaoks autoriteetsete meeste puhul toimub see kuulamine oluliselt kiiremini, vahel ka võib-olla niimoodi, et ise ei märkagi.

Eks igale naisele ju meeldib, kui mõni mees nende pilli järgi tantsib. Aga seal võib tekkida ka see oht, et kui liiga palju tantsib, siis läheb igavaks ära (näiteks Omakasupüüdmatuga suhtes just niimoodi oli). Kui minu jaoks tavaliste meeste puhul võin ma meganärvi minna, kui ma ei saa seda, mida ma tahan (ega see ka ei tähenda, et ma seda alati saaksin, aga ma vähemalt täiega üritan), siis autoriteetsete meeste puhul see niimoodi ei ole – nende puhul ma nagunii tean, et ma ei saa alati seda, mida ma tahan. Ma tean seda juba algusest peale, seega ma ei hakka isegi bitchima. Ja see teadmine ei aja mind sugugi närvi, see mõjub isegi hästi, võiks öelda. Aga just sellepärast, et nad on minu jaoks liidriomadustega mehed – ka seda ma tean algusest peale.

Nende autoriteetsete meeste puhul on ka see asi, et kunagi ei teki seda olukorda, et kui kuhugi väljaminek on, siis mees nagu truu kutsikas ütleb: “Lähme sinna, kuhu sina tahad.” Ja nii kõik eelmised 100 korda ka. Jah, naistele meeldib kohti valida, aga vahel võiks ju mees ka midagi otsustada? Minu jaoks autoriteetsete meeste puhul sellist varianti tekkida ei saa, sest nad näitavad ise initsatiivi üles, ka lihtsalt selliste lihtsate asjade puhul, nagu ühe söögikoha valik vms.

Kõige lähemalt olengi ma sellise isikuomadustega mehega kokku puutunud just Terminaatori puhul. Kõige rohkem siis suhelnud just, sest need eelmised mehed, keda ma mainisin – nendega oli see suhtlus lühem (kui Hurmur välja arvata, aga noh… me need seitse kuud suhtlesime netis, tegelikult reaalis nägin ma teda kõvasti vähem).

Ma olen mõelnud ka, et miks Kuumal õnnestus mind Hispaanias süüa tegema panna. Sest noh, kui ma oleksingi need viis nädalat niisama väljas söönud (meie stipendium oli nii kõva, et see oleks võimalik küll olnud), siis mis valesti oleks olnud? Ja tegelikult on põhjus ka selles, et autoriteetsed mehed ei kamanda naisi kööki, et mine nüüd süüa tegema. Kuna me kokkasime koos, siis eks see aitas ka sellele kaasa. Kui keegi niisama ütleks: “Kle, Jaanika, kobi kööki ja tee süüa,” siis ilmselgelt ma ei läheks (nagu Võrratu üritas mind alati süüa tegema panna, kasutegur suur ümmargune null, paar korda tegin, aga see oli siis, kui ta mulle midagi selle kohta öelnud polnud, nii kui ütles, siis oli asi risti-vastupidi). Asi ongi vist selles, et minu jaoks liidriomadustega mehed oskavad asju ja olukordi niimoodi serveerida, et need ei tundugi enam sellised, mida ma nagunii enam proovida ei taha. Nad ei kamanda (kamandamine on üks asi, mis paneb mind nimelt asju teistmoodi tegema). Ja mina ei saa nendega ka kamandada, sest see lihtsalt tundub võimatu, lausa ebavajalik. Ja see viimane on minu puhul üllatav, sest kahjuks või õnneks meeldib mulle meeste puhul tihtipeale kamandada. Ja saan aru, et ka see võib mõjuda bumerangina, sest kui mulle ei meeldi kamandavad mehed, siis miks peaksid meestele meeldima kamandavad naised? Ei peagi ju.

Veel ütles Terminaator, et mehed peavad end minu jaoks kogu aeg tõestama. Et kui üks hetk mees enam ei tõesta, siis mul on sajaga pohhui ning ma võingi ta kus kurat saata. Ka see on mingil määral õige, mitte küll alati, aga see võib küll olla niimoodi. Jällegi ei teki seda asja minu jaoks autoriteetsete meeste puhul. Imelik värk nende autoriteetsete meestega. Võib-olla nende puhul on asi selles, et ma ei leia, et nad peaksid end kogu aeg tõestama, sest nad on minu jaoks mehed, keda ma nagunii kuulan? Kes teab…

Ja rääkisime ka sellest, et meie omavaheline suhtlus on tõesti kummaline, sest ka Terminaator ei ole minusse armunud ega tunne liblikaid (nii nagu mina tema puhul ei ole ega tunne liblikaid), aga samas oleks ta armukade küll, kui ma mingi teise mehega seksiksin (nii nagu mina tema puhulgi, et kui ta mõne teise naisega seksiks). Nojah, tema puhul on ka see asi, et tal on üldiselt süda täiega lukus. Ta ütles ka, et ta teab, et kui ta otsa praegu kuhugi mujale sisse paneks, et siis ta kaotaks mu nagunii, sest kuna ta enam valetemisega ei tegele, siis ta tunnistaks selle ka üles (ja eks vastupidi ka, et kui keegi teine mulle otsa sisse paneks, siis ma kaotaksin tema). Ma ütlesin talle ka, et ma skandaali ei teeks tõesti, aga ilmselt tõmbuksin ikka väga eemale. Ta ütles, et sellisel juhul võiks võib-olla meie vahele küll seks jääda (kui emb-kumb meist näiteks praegu kellegi teisega magaks), aga siis olekski lihtsalt tühipaljas seks, mitte midagi muud – et lihtsalt seksid ära, paned riided selga ja kogu lugu.

Terminaator mainis ka seda, et teda ennastki üllatab see, kui palju ta mulle andeks on andnud. Võinoh, see pole päris õige väljend, vaid pigem siis see, kui palju ta unustanud on. Sest kui mina meie suhtluse alguses olin selline, kes pigem ignoreeris ja leidis, et meie omavaheline nägemine on raskendatud variant, siis lõpuks olin mina ju ikkagi see, kes tema poole pöördus. Ja et ta siis olemas oli, sest Terminaator on üldiselt selline inimene, kes ei unusta. Mitte kunagi. Tema puhul kehtib see ütlus: “Nii nagu küla koerale, nii koer külale.” Ma olen talle naljaga öelnud, et teda vist küll enda vaenlaseks ei taha😀

Kui nüüd muudel teemadel rääkida, siis ma käisin sõbrannaga söömas. Just sel ajal, kui me oma toitu ootasime, hakkas Romantik temaga Facebookis rääkima (nutitelefonide plussid, mul on endiselt selline mobla, millega saab ainult helistada, sõnumeid saata ja lutsu visata, aga ma olengi selles mõttes retroneiu, et mind ei koti sellised asjad – niigi ma passin suht tihti netis, kui veel nutikas oleks, siis vist elakski seal ainult :D). Rääkis, et tuleb laulupeole oma uue neiuga. Kui siis mu sõbranna mainis, et sööb hetkel ta ekspruudiga, siis ta saatis tervitusi, ma siis saatsin vastu. Naljakas ongi see, et kaks kuud tagasi nutsin ma tema pärast endal silmad peast välja, siis nüüd on mul hea meel, et tal hästi läheb ning et ta kellegi leidnud on (kes ka räägib hispaania keelt kusjuures, aga on eestlane). Ja veelgi naljakam on see, kuidas inimesed arvavad, et sellistest hoopidest ei tule kunagi välja, aga sama kiiresti need ka ununevad. Sest kaks kuud tagasi ma tõesti uskusin, et nutan teda veel septembris ka taga ju. Romantik ja Esimene on ainukesed eksid, kes mul näiteks Facebookis on (Omakasupüüdmatu kustutas mu ise ära,  Egol on siiani blokk peal ja Võrratu kustutasin ma ise ära).

Nojah, samas ma saangi lahkuminekutest kergelt üle, aga selle põhjuseks võib ka see olla, et mu suhted on parajalt lühikesed. Pigem selline armumisfaas ainult ju. Isegi Esimese puhul ei kestnud see masendus nii pikalt, kuigi ilmselt kõige pikemalt (kui hilisemate meestega võrrelda). Ma usun, et kui oleksin kellegagi reaalselt viis aastat koos ja siis lahku läheksin, siis ma vist tõesti poeksin voodi alla ega tuleks sealt niipea välja. See on küll puhas spekulatsioon tegelikult, aga kes teab…

6 thoughts on “Miks naised kuulavad autoriteetseid mehi vol 2

    • Mu blogi ongi üldiselt selline, kus ma kirjutan suhetest ning meestest (mõnede eranditega), seega siit on väga vale koht otsida laulupeo kohta informatsiooni. Ma ise sinna ei läinud ka nagunii🙂

      Ja mehed on alati peas, haha😀

  1. Ta ei ole mingi liider. Ta lihtsalt tunneb ennast rohkem mehena, kui saab mõnele piffile oma psühhoiba ajada ning too teda suurte silmadega alt üles vaatab. Ma ei nimetaks seda isegi domineerimiskatseks, lihtsalt lubamatuks hülgemöla ajamiseks.
    Aga noh, nagu me igast postitusest välja loeme, oled seda täpselt nii naiivne ja naise moodi loll, et seda kõike aukartusega võtta.
    Absurdne.

    • Sinu jaoks vbl poleks, aga ma siin hetkel rääkisingi meestest, kes minu jaoks seda on. Samamoodi ei pruugiks nii mõnigi teine mees seda sinu jaoks olla, keda ma siin maininud olen. Ja vastupidi ka, et mõni mees, kes sinu jaoks oleks autoriteet või liider, poleks seda minu jaoks. Rõhku paningi sellele, et MINU jaoks.

      Sul on vist mingid probleemid, et kõik naised sinu jaoks lollid on? Enesehinnanguga mingi probleem, et seda arvad? Mõni naine piisavalt elus haiget teinud, et seda arvad? Ma saan aru, kui mina sinu jaoks loll oleksin, aga naise moodi loll? Järelikult arvad, et kõik naised on lollid ja sina ilmatumalt tark? Ma arvan, et kui mina olen loll, siis sinul on mingid probleemid, et nii kitsarinnaliselt arvamust avaldad. Vaata enda sisse ja vbl sealt tuleb ka vastus🙂 Äkki arvad sellepärast, et kõik hülgemöla ajavad, et oled ise haiget saanud? Tavaliselt sellest see arvamus ju tulebki.

      Ma tunnistan, et ma olengi kohati naiivne, aga ilmselgelt on sinul ka mingid probleemid, mida tunnistada võiksid. Usu mind, mõjub paremini tulevikuks🙂

  2. Äkki Terminaator ongi su jaoks õige, kui ta suudab sinu vingumise ja kamandamise isud ära kaotada ja äkki te just tasakaalustate nii üksteist?

    • Ma olen 95 protsenti kindel, et Terminaator ei ole minu jaoks see õige, kellega tulevikus pere luua ja abielluda, tema arvab ilmselgelt samamoodi – ma küsinud otse pole, aga sellest saab aru🙂 Ma arvan, et me oleme pigem need inimesed, kes sellel ajahetkel naudivad teineteise seltskonda, aga lõpuks emb-kumb armub ikka kellessegi teise.

      Ülejäänud viis protsenti on sellepärast lahtine, et elu on vahel üllatusi täis, aga no sellises üllatuses ma tõesti kahtlen😀

Lisa kommentaar

